De upptagna tu.

Ännu en dag till enda. Det känns bara bättre och bättre på jobbet. jag har fortfarande lite svårt för (det lugna) tempot och jar lite svårt att underhålla mig själv en heldag. I morgon ska jag jobba på själv. Chefen är borta. Något kul jag kommit underfund med och fått bekräftat är att det finns inga som är så bra på att se upptagna ut som en ny assistent. Jag vet själv hur man gör och jag vet att det är en när jag ser en. Idag gick jag förbi en av alla de andra nya assistenterna som dykt upp på kontoret. Han gjorde precis så: det kommer folk, öppna mailen stänga ner, ta upp intranätet stäng ner, ta fram en pärm bläddra lite stäng ihop.... Ha ha är det såna jobbiga människor som tar tid på sig när de måste stå just bakom ryggen så gör man en runda till. Roligt!

En himla rolig grej med jobbet är att jag kommer få åka runt lite. Till Växjö bland annat. Göteborg. Men på torsdag ska jag och chifen gå på Formex. Hon meddelade lite vackert:"Det kommer ta hela den dagen". Inte mig emot!  

Nu har jag ett annat uppdrag; go get L and the dog. Vet inte riktigt hur lång tid det tar till Norrköping, men jag vet att jag kommer köra 30 mil idag. Pust. Men jag tror att det blir ost och kex när vi kommer hem. Det är ju värt att åka så långt bara av den anledningen! Kanske att vi stannar hos ma o pa på en kortare fikapaus. We will see...


Tack för kommentarer och tack för att ni är så många som läser.
Hörs i möra. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0