Formex och formsvacka.

Likt ett litet barn har jag sugit åt mig av alla förkylningar som florerat runt mig. Det här är ju världelöst. Louise har semester nu innan hon börjar jobba och jag orkar inte göra ett piss. Mitt dagsverk kommer bli att åka och handla. Jag hoppas det blir bättre för vi ska ha Sara och Valle här på middag ikväll. S o V är nära vänner till Louise som även dom bor här i huvudstaden.

Det roligaste med denna dag är ändå att Stina och Billy ska ha barn. ÅÅÅ det är så spännande. jag är så nyfiken på vad som komma skall. De vet inte om det är en pojke eller flicka, vilket gör det ännu mer spännande. Namnvalen är fina båda två; så välkommen ut vem du nu än är!

Igår entreade jag dörrarna till den superstora mässan Formex. Det var galet mkt folk. Jag började känna mig hängig igår, och ju mer folk det kom och ju längre vi vi dessto hängigare blev jag. Urk! Men mässan bjöd på allt från träslöjd till Maria Montazami. Maria var där i egen hög person och marknadsförde sitt egna inrednings/handväskemärke.

Hon var riktigt uppvaktade, folk intervjuade och fotade henne. Var hon än gick på mässan så var det folk runt henne. Kul att hon tog sig dit. Jag gillar henne, tycker hon är rolig och "smart korkad". En affärkvinna.

Mässan bjöd även på en "Glorious mix" (temat för mässan). Som sagt det finns ALLT där inom detaljhandel, exponering, hantverk, köksmaskiner... you name it. Jag gillde denna brudklänning som stod som en utställning. Den är gjord av gamla skjortor och budskapet var att återanvända; "Bröllopet måste inte kosta skjortan".



Jag och min kollega vi gick mest runt och kollade saker och rekvisita för kommande kampanjer. vi gick där för att få inspiration och se om vi kunde hitta några nya leverantörer. Det var kul!

Lite härliga bilder.




Några andra som var på mässan var mina gamla Hemtex kollegor. Gissa om det var kul att träffa dom. Svaret är jaaaa. Jag hann till och med ta en fika med dom innan vi åkte hem åt varsitt håll. Så himla roligt! De har jag inga bilder på, ha ha... Det hade jag visserligen inte fått fota iaf. Men jag är så glad för att vi hann ses.

Nu ska jag lägga mig i sängen, eller så ska jag fixa lite här hemma eller kanske baka. Hm, jag hinner nog allt. L ska till sitt nya jobb en sväng och sen ner på stan. Jag pallar inte. Men det sköna är att jag kan åka ner till stan och fika närsom, får nu bor vi ju här.

Hoppas på en skön fredag och att Stina och billy får sitt barn snart!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0