"Aut viam inveniam aut faciam"


Ena dagen är jag glad över att snön håller på att försvinna och nu kommer den tillbaka. Trist men jag antar att det bara att vara medveten om att det fortfarande är februari, vilket inte är vår även om jag hoppas och hoppas. Men något annat jag är väldigt nöjd över är att det blir bara ljusare och ljusare varje morgon. Märker det när jag går av tunnelbanan i Solna på morgonarna att det blir mer ljus.

Veckorna bara rinner iväg. Fredag igen. Denna vecka har varit rolig. Måndag var jag i butik och exponerade. Tisdag exponeringsutbildning med butikschefer. Onsdag kontor och sen jobbade jag i butik, kul med vad virrig jag var. Igår kontoret med massa att göra, tiden går fortare än fortast då. igår var det afterwork med jobbet. Riktigt kul, tror det var närmare 30 pers som gick till Vapiano i Gamla stan. Vilket nice ställe. Typ snabbmat fast på ett fint sätt. Trevlig inredning och gooood mat. Att rekommendera!

Idag är det fredag, det är pluggdag. Är igång med min andra delkurs i företagsekonomi B nu. Innovation och entreprenörskap. Riktigt intressanta ämnen som ligger mig nära. Borde inte vara något problem att klara den kursen. Ett stort plus är att jag inte behöver skriva tenta, där faller jag ju oftast, ha ha ha. Det är två uppgifter som ska göras. Läsa litteratur, samla teori och empiri, sammanställa och analysera, passar mig utmärkt! Jag kommer bara närmare och närmare en examen, känns fint vill jag lova. Sakta med säkert tar jag mig dit. På mitt eget sätt. Min egen väg. "Aut viam inveniam aut faciam"  

(För er som orkar läsa ;) )
När jag satt här i soffan och funderade på: examen. Den är ganska nära, något år till bara. Jag har haft det lätt ibland och mindre lätt ibland (ingen överdrift, snarare skitsvårt). Sen börjar jag fundera över min arbetssituation. Min tanke på om jag skulle bli polis. Plugga ännu mer. Eller kan jag ta tillvara på det jag gjort hitills och hitta ett arbete med ekonomi men som skulle kunna generera i att jag hjälper andra. Inte bara stöttar i försäljningsprocessen från olika håll, utan hjälper människor... på riktigt. Det måste finnas. Jag vet inte om min önskan om att bli polis uppkommit för att jag vill göra en insats. Jag vill göra något bra. Speciellt när jag ska arbeta i cirka 40 (!!) år till så borde jag lägga de åren på något som genererar hjälp och att andra kan dra nytta av vad jag gör, eller låter inte det sunt? 
Min pappa sa att jag borde söka jobb hos organisationer som tillexempel Sida och liknande. Det har han rätt i och det om något vore en utmaning, för vad jag förstår är det få ledig jobb och skita svårt att ta sig in där. Jag har alltid på ett eller annat sätt velat arbeta med barn och ungdomar. I alla min "hit o dit" om vad jag vill bli när jag blir stor, haha, genom åren så har jag haft banr och ungdomar i bakhuvudet. Så vem vet, kanske till och med jag någon gång hittar det jag brinner för, utan att behöva söka nya yrken som jag vill prova. Eller för den delen behöva plugga vidare till. Ja detta tåls att tänka på... 

Jag ska ta hand om min svarta tjej idag. Det ingår i fredagar att underhålla henne. Jag kommer ju inte slå den andra tjejen som går ut med henne i veckorna. Hon är grym och Nala har fått en riktigt bra lunch-lekkompis. Men jag ska göra mitt bästa.


Annars är helgen full av trevligheter. Små barn och vuxna. Engelska pubar och Linköping. Sovmorgon och frukostar. Blir bra hör'ni.
Have  a great weekend!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0