Ett sammandrag av en helg, med fullspäckat schema...

Då var man tillbaka i hemmets lugna ro. Det är en sån kontrast från att vara i Nyköping och fara runt och träffa den ena efter den andra till att sitta här i lägenheten själv med två katter. Det är alltid lika kul att vara "hemma" men alltid skönt att komma hem hit också. Men kontrasten är stor, det tar en dag eller två att varva ner, hahah!

Bilresan slutade i Oxelösund, där vi åkte hem till Nathalie och Edward, plus Axel så klart. Det bjöds på god mat och vi umgick, pratade och skatta hela kvällen. Det är så bra när min kompisar skaffar barn, då vill de gå och lägga sig tidigt. Min melodi! Axel har blivit stora killen och springer runt och pratar (Axelspråk än så länge) och lekar. Han och Louise blev riktigt bra polare.



Tiden bara springer iväg. Nu äter han själv den lille... På lördagen var det super fint väder. Vi skulle inte vara på dopet förrens två så vi hann både med en långpromenad och premiär äta utomhus. (Tvyärr hade affären ingen engångsgrill, men vi åt iaf korv med bröd på deras uteplats, SO LOVELY!)



Sol sol mera sol! Knotten var underbart gullig mest hela tiden. Det är så kul att på nära håll (okej en bit från Kalmar men ändå) få följa min bästa vänner små knattar växa upp. Många barn börjar det bli och fler lär ju ploppa upp. Själv skjuter jag det där med barnafödsel allt länge och längre bort. Har två katter och en L, det räcker för mig. Helt klart tillräkligt! (hihihi)

Sen bar det av till dop. Emmas dag. Det var ett fint dop. Å tusans gott fika efteråt. Trevliga människor där. En stor dos med barn där med. Barn barn mera barn, heheh!



Man får ju skämas över bilderna. Här äger man en finfin digitalkamera men den har jag ju inte med mig. Skäms skäms. Så miin mobil fick agera pådopet. Tur att det finns en zoom iaf...

Efter dopet bar det av till sotrasysterPack och HÅkan. Det blev bowling. Inga bildbevis. Jag har fortfarande träningsverk i vänstra skinkan. Suck, så otränad. Men jag kände inte så mkt i armen. Lyckades med konstycket, efter att ha skrattat åt en kille i min förra klass, att slänga klotet backåt. BRA gjort Fia!

Vi blev bjudna på trerätters middag. Så gott! Inga bilder på det heller. Sorry Sophie, då jag vet att du SÅ gärna vill vara med på min blogg ;)

Det var väldigt mysigt att hänga lite med "släkten". Vi sov hos dom och sen var det iväg för att fika. och fika. och fika. och fika. Konstigt om magen ömar efter en helg i Nypan. Kaffe intaget är ju inte normalt.

Vi sprang på mammapappa Gson också. Av en slump såg pappa sin utflugna-dotter-till-en-annan-stad-låångt-bort komma gående på gatorna i Nyköping. En liten surprise. Men vi hann ses en liten stund iaf, till det var dgas att fika, igen, hahaha!


I allt fika fick vi med oss lilla Amandha. Tappra tjej. Klart hon vill umgå med sin moster och möjligen moster tjej, men stackarn får mest följa med och fika. Vi drog oss hem till Carina och Henke och kollade in deras nya lya. Nice. Det bjöds på kaffe! Som om det skulle vara det sista som hände den dan. Vi lämnade lilltjejen hemma. Tog oss till ICA (supermarket, hahah) handlade lite diverse och for ut till skogarna i Bjärnlunda. Våldgästade fam Skånbeck/Jonsson. Mest soffhänge och soggläge i natt. De var så snälla och lånade ut soffan till oss. Sen i morse steg vi upp med tuppen, eller var det Stina, och tog oss hem igen.

Är det nån som känner att vi hade ett fullt shcema?! Nä jag bara undrade.

Men som sagt nu sitter jag här i våran något kalla lya och har mest sällskap av två katter. Som sover. Det är lugnt och tyst. Och jag vet inte vad jag ska göra. Plugga?! (Tenta fjärde juni)Laga mat?! eller helt enkelt bara klappa katten... Den som lever får se.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag saknar din morsa grymt mycket ibland, hon är så bäst :)

2010-03-08 @ 15:36:54
URL: http://josefin.blogg.se/
Postat av: renee

guuu va gulligt barn :) jag hr ganska svårt för barn..eller inte tjejer..men killar i 6-7 års åldern...denna unge var dock söt :D!

2010-03-08 @ 16:38:27
URL: http://reneejohansson.blogg.se/
Postat av: Stina

såå mysigt att ni kom förbi, skäms som fan för att vi inte hade nått att bjuda på varken igår kväll eller imorse...vi får gottgöra er nästa gång vi ses!

Iaf mysigt att ha er i våran soffa!!

2010-03-08 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0