Pappas flicka.

Jippiii, ny vecka nya möjligheter. Visst är det väl roligt?! Själv spenderade jag en del tid på jobbet idag. Jobb tre timmar, allmänt sällskap i två, hahah. Kom aldrig därifrån. Har alldeles för mkt att babbla med Lena om. Hon var nöjd, hon fick sällskap! Min mage var väl inte lika nöjd. Åt frukost elva och var hemma å åt middag nu, typ halv sju. Här har ni tjejen som äter på regelbundna tider, haha!

Jag provade en julklapp jag fick sist det var dags för jul. Min fyndiga pappa köpte ett par brillor och rimmande lite lustigt i stil med "för syns skull". Jag har inte använt dom än, men jag skulle vilja. De är inte riktigt lika diskreta som min andra, men jag tycker de är coola. Vet inte riktigt vad jag ska ha till dom bara...


Schyssta va?!
Det roliga är att om jag tänker tillbaka på min barndom så hade, om jag inte missminner mig, pappa likadana på näsan. Tillsammans med sin beigea skinnjacka, mustach och "pufflugg". Så himlens snygg, eller hur mamma/mina syskon?! Så tack pappa för att du vill att jag ska vara lite mer lika dig. Jag har väl redan en del från dig i mitt uteseende men med dessa blir jag ju dig upp idagen. Pappas flicka!

I morgon ska vi ut med jobbet och käka. Jeje. Det blir Mamas och Papas, tapas alltså! Det var länge sen jag var där så det kommer sitta fin fint med lite plockmat! Men innan det har jag lite att stå i. Vi ska ses i skolan några stycken för att göra lite grejer vi har kvar från förra vårterminen. Ska bli skönt att få det gjort. Sen blir det jobb och sen direkt till restaurangen. Fullt schema.

Jag kan tala om att jag är helt veckovill. Eller snarare dagvill. Har fått för mig att det är onsdag eller tisdag idag. Vilket inte stämmer. Blir så när jag jobbar helg och sen måndag.

De pratade idag på nyheterna om fåglar som flyttar hit från utlandet. Eller snarare tillbaka när våren komer. Det fanns en fågel som både i afrika som kanske komma hit senare. Jag fattar inte hur en fågel i afrika kan veta att det är för kallt i sverige?! Jag kan ju inte ens klä mig när jag ska 30 mil norr upp. Är jag trög eller har missat något?! Men hur vet fåglarna detta?! Jag menar det är en bit till afrika, om ni inte visste det *flin*!

Fick order om att möta upp frugan vid ICA. Det blir film idag. Får se om jag kan se mer än halva av den idag. Wallander igår gick ju inte alls att kolla på. Jag älskar såna filmer, men dt spelar ingen roll, jag somnar. Andra har sömnproblem i den bemärkelnsen att de inte kan sova. Jag har fan problem åt andra hållet, jag kan inte vara vaken. Även om jag verkligen VILL se en film så går det inte. Jag somnar helt enkelt när jag är trött. Det där med att ligga och tänkte i timmar INNAN man somnar har jag aldrig förstått mig på.

Från och med idag och en månad framåt kan vi söka kurser och program inför hösten på högskolor och universitet. Själv tänkte jag satsa på någon riktigt låååång utbildning denna gång. Kanske läkare, lärare, psykolog eller arkitekt. Jag menar jag som ÄR så studiemotiverad borde ju ta vara på detta och sätta tänderna i något riktigt saftigt. Eller inte. Jag ska söka min företagseknomi B på halvfart. Det är grejer det!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: lLena

Tack för sällskapet!!! Det var mycket trevligt! Dessvärre fick jag inte så mycket gjort då jag hade en del pappersarbete att ta tag i när du gått så förlovningsringarna är all yours tomorrow! =) + lite annat vi pratade om som skulle göras!!



Höres imon...

Sov gott.../// the boss

2010-03-16 @ 00:20:32
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0