Två premiärer.


God morgon!
Jag premiär åt frukost utomhus idag. Det var satan inte tokig vill jag meddela. Fick göra't själv eftersom hon-den-där jobbar. Typiskt. Schysst kontrast på bilden med snöskyffeln i bakgrunden. Jag kan  ju inte säga att snön har försvunnit. Bara lite, längst grusgången. Precis lagom mkt för att jag skulle vilja sitta där. Hade min bricka med frukost. Lyssnade på katternas klagosång om att de inte fick gå ut. Hörde fåglarna kvittra. Solen sken i mitt ansikte och jag fick äta frukost. Fy fan vilken lyx.

Rätt som det var när jag satt i lungan ro och mumsade på mackan så kom två varelser in genom grinden. Två rådjur. Helt plötsligt kändes det som jag satt hemma hos mamma och pappa mitt ute på landet. Värsta safarin här på bakgården.

Vi var en sväng på Lilla Puben igår, så i morse blev det vanligt rundan och hämta bilen på stan. Då konstaterade både Louise och jag att det är nu som Kalmar kommer bli så där mysigt och fint. Det är nu man älskar att bo i Kalmar. Det är så fint och mysigt här på stan. En perfekt sommarstad.

Jag ska även köra min premiär tur på cykeln detta år. Jag ska cykla till jobbet. Det var inte igår som man brukar säga. Bilen har varit alldeles för lockande. Eller snarare cykeln har inte varit något alternativ överhuvudtaget. Bränna fett, få frisk luft och sparar pengar. Va?! Vilken bra idé!

Så vare me der'å!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: renee

nja lite skalleverk har jag, men det var de värt :) var ändå uppe 08.00 imorse, ( knäpp ) Blev lite avis på din frukost i morse, ser riktigt mysigt ut!

2010-03-14 @ 12:02:39
URL: http://reneejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0