Jag fattar inte...

Idag hade vi seminarium, jag FATTAR inte varför jag fortfarande har ångset för det flera dagar i för väg. Jag fattar inte varför det ska vara så jobbigt att prata inför folk. Jag fattar inte vad det är som möjligen skulle kunna hända att jag måste oro mig för det. Som tur var hade jag FinaLina och en liten fin proffsig backup. Hade allt framför mig vad jag skulle säga med ändå fick jag en smärre liten blackout, FUCK! Men det var det näst sista inför mig vår av självstudier. I morgon är det tenta... Hahaha, skojigt. Det kommer gå käpp rätt åt helvete, det vet jag redan, men jag har utsett mig själv "Queen of omtentor", så det sitter under våren, lita på det!

jag skulle vilja ha ett program i datorn så man kan redigera bilder. Jag tror att jag ska köpa det. Jag tycker det är jätte kul att hålla på med det i min mobil, ändra till svartvita bilder med mkt vitnyans, skarpt ljus, lite dovare ljs, ändra färger.

(Sen hade det varit kul med lite modeller att fota, jag har MASSOR med ideér om hur jag skulle vilja fota folk. Men tills dess så får ni hålla tillgodo med mig som modell, hehehe. )
Hm, ska nog bli ett sånt program, ett riktigt program. Om det får plats i min dator vill säga. Den lokala hårddisken eller vad det heter lyser rött och vill inte ha in mer grejer där. (Jag vet att det finns externa hårddiskar att köpa, ska bara göra det...)

Jag ska börja fota mer utomhus nu när tiden ska räcka till. Och så ska jag ju gå fotokursen om ett tag! Herregud vad jag längtar! Ska bli SÅ kul.

Så när jag inte får blackouts och sitter i skolbänken eller jobbar så är jag hungrig. Ska åtgärda det.

Först har jag en liten efterlysning: Lisa Wärn, finns du med oss (inte om du är död)?! Brunare än brunast just nu!?

Sen var det nog inget för denna gång.
Ses, hörs, syns och ciao!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha nej jag tror jag låter bli tigrarna haha ;)



Tycker också det är jobbigt att prata inför folk o fattar inte heller varför...! Oh yes.



Ett tips på bildredigering är picnik.com tror jag de heter. Är gratis och är väl inte världsbäst, men finns lite olika grejer att fixa med :)



Kraaaam!

2010-01-13 @ 20:35:22
URL: http://josefin.blogg.se/
Postat av: Stina

Du kan få fota mig och min son, ska bara pallra mig till kalmar ;)



Kul att prata med dig idag!

Puss

2010-01-13 @ 20:39:54
Postat av: Maria L

Hej hej! Spännande med fotokurs! Vad är det för fotokurs du skall gå??? Jag sparar också till lite kurser! Min svägerska har gått photoshop-kurser och blivit en hejare på att redigera foton! Jag vill också!!!! Kolla gärna hennes blogg! http://anetteadamsson.blogspot.com/ KRAMIS!!

2010-01-13 @ 22:19:12
Postat av: Emma

Hej Fia!



Jag kan fixa PhotoShop till dig om du vill :)



Vi får ta tag i det där med ölen på Lilla Puben snart med!



Ha det fint, kram! :)

2010-01-14 @ 21:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0