Illa, illa... jag mår illa...



-"Jaha ja" tänker kanske ni, -"där står hon och flinar, fotar sig själv i springkläder". Å då kan jag tala om att ni tänker rätt. På bilden var jag laddad. Nöjd. Och redo. Jag gjorde lite rygglyft och sit ups innan jag drog mig ut.

Det var kanske inte den bästa dagen att börja springa på, snön faller ned, det är inte massa minus, men våren som jag pratade om försvann.

Jag ställde timern på mobil för att se vad jag kunde åstadkomma efter lååång tid utan träning. Kommer ut. Struttar iväg, kändes lätt. Uuhh, tvärstopp... HÅLL. Fan fan fan, jag fick håll. Direkt. Jag gick en bit och andades för att se om det gick över, nix. Provade jogga lite. Det högg bara... Så jag lommade hemåt. Jag tänkte att jag skulle plugga ett tag och ge mig ut igen, men nu sitter jag och mår illa istället. Så nya tag i morgon. Min kropp lär ju reagera tillräckligt på de rygglyft jag gjorde. Suck... Så det blev inte så mkt med det, idag iaf.

Jag och Lena diskuterade ryggar idag på jobbet. Hon hade ont, jag är trött i ryggen, kul vi är sammanlagt inte äldre än 57 typ. Men det konstiga är att man inte gör något åt det. Speciellt eftersom vi går runt på ett stenhårt golv på jobbet. Jag sitter som en kutryggade kärring när jag pluggar, tacka fan för att ryggen ger upp tills slut.

Det är ju SÅ enkelt att göra lite styrka hemma. Med tanke på hur många gånger jag fått för mig att börja träna och alla gånger pappa gett mig nya träningsscheman, så borde jag kunna få en suuuper schysst kropp hemma men alla de "verktyg" han gett mig. Men icke sa Nicke. Nu sitter jag här med lite ont i ryggen, och inte alls tränad. Bättring!!

Omtenta nummer 1 närmare sig med storm steg. På lördag närmare bestämt. Jag pluggar och läser. Det ska gå denna gång. Känns mycket bättre med allt. Jag hade en liten smärre svacka för nån vecka sen, men efter lite bölande, vindrickande och peppande ord från alla möjliga håll så känns det nu bättre. Det känns som om denna termin kommer göra mig gott! Jag ska se till att till hösten ska det blir kul att börja plugga igen, ny kurs med nya tag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fanklubben i Stockholm stöttar och tror på dig!!!Vi vet att du är BÄST utan protest som Jossan skulle sagt!!!!!Bamse kram Åsa och gänget!

2010-01-18 @ 18:36:22
Postat av: Fia

Tack Åsa! Jag vet att ni hejar på allt jag gör!! Skönt att ha min hejarklack i Stkhlm!



Kramar Fia

2010-01-18 @ 18:43:26
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Josefin

Heja dig Fialottan! Påre igen ba! Kram!

2010-01-18 @ 19:33:47
URL: http://josefin.blogg.se/
Postat av: Maria L

Ryggen ja...ligger hemma med ischias pga misstänkt diskbråck!!!Det bara small till i ländryggen en morgon och sen strålade det ut smärta i benet och foten domnade!!! det värsta jag varit med om - så kom igång och styrketräna rygg och mage...jag önskar jag hade gjort det i förebyggande syfte! Nu knaprar jag värktabletter och väntar på magnetröntgen. Akupunktur i morgon för smärtan!! Inte kul att vara sjukskriven!! Ta hand om dig!

2010-01-19 @ 03:12:08
Postat av: Lisa

Hej! Gillar din blogg:)) Har för mig att du känner Emily palm. Fått höra att hon ska flytta till umeå. Kul! Vad ska hon plugga?

2010-01-19 @ 19:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0