Humörspolis, jo ja tackar ja...

Är det inte helt sjukt hur nojig man blir när polisen ligger bakom en när man kör bil. Jag blir det iaf. FAST att jag körde alldeles lagligt, just då... Benen blir typ lite "mjuka", handsvetten rinner över ratten (okej överdrivet) och hjärtat börjar slå. Jag stirrar med skräckblandad förtjusning i bakspegeln samtidigt som jag stint glor på hastighets mätaren så att jag inte ska komma över den givna hastigheten, nä vet ni vad. Jag fattar inte varför det ska vara så. Jag tror ju itne att polisen stoppar mig ifall jag råkar hamn på 54 km i timman, eller?!

Hade jag varit polis hade jag nog varit lite humörs-polis. Fatta den morgonen allt bara sabbas hemma, kaffe på uniformen, kattskit under skon och frukosten i håret. Sen ser man "nån jävel som kör i 54 km i timma på 50 kms väg." Då hade jag nog stoppat den, direkt och satt pistolen mot pannan, ett lätt slag med batongen i bakhuvudet och frågan, "vaffan håller'ru på mä?!".

Medan hade morgonen flytit fram fin fint och frukosten var god, vattnet var lagom varmt i duschen och kaffet smakade som godaste, då hade jag nog släppt nån som åkt 75 på 50 väg. Jag hade kanske tänkt så här att: "Tänk när vi köpte den där Saaben, det var ju så kul att gasa till lite... Det kan väl denna bilist också få göra". Kanske därför jag jobbar i butik och pluggar ekonomi, elleeer?!

Idag, minsann, ville en butikschef för Hemtex få tag på mig. Underligt, eftersom när jag sökte jobb för något år sedan gallrades jag bort "för att de skulle gå vidare med andra mer kvalificerade sökanden", HA! De hade tydligen ringt mig en massa, på mitt gamla nummer då eftersom jag bytt för snart ett år sen, för att fråga om jag ville ha jobb. Tack å tack, men näää tack. Jag har ju en tjänst nu och inte ska jag väl ha två. Men jag ska träffa henne i morgon, kanske kan jag ragga åt mig lite extra timmar under våren och sommaren, mumma! We will see.

Nähä, nu ska jag hemåt och fortsätta med pluggandet. Har'e sa räven!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0