Som ett större brev på posten...

Vad hände igår?! När jag gick hem från jobbet blåste det så in i helvete. Jag fick knappt upp ytterdörren när jag skulle ut ur köpcentrat. Det snöade också. Dum som jag är hade jag min lilla dunväst och en stickad tröja. Fast jag kunde ju knaske inte veta att det skulle snöa. Men jag är så glad över att vi har vår nya bil, den är varm och gooo!

Det som kom med posten igår till jobbet, var våra nya förlovningensringar. Pga att vi båda typ tappar vår tidigare så har vi ny fixat nya. De är silver, 6 mm breda och har gravyr på utsidan. I like them so!!
På min ring står det Louise "och något mer" och på Louise ring står det Fia "och något mer". "Något mer" får ni se den dag vi ses!



Det slog mig igår att facineras av alla samtal man har på jobbet, med unga och gamla. Det har jag alltid gillat i de olika butiker jag jobbat i. Igår hade jag en liten pojken som gick runt på centrat med sin syster. Han var så nyfiken på allt som fanns, "finns det riktigt guld" fråga han. "Ja här" svarade jag honom och visade skåpen. Han gick en stund och kollade och sa sen " guuud vad billigt det är med riktigt guuld!!". Hahah, ja alla har vi olika referensramar.

Han stannade ett tag i butiken och berättade att han var lite rädd för våra skåp. Han hade varit i en annan butik och stått och pillat på gladruntorna. Han hade lyckats sätt igång larmet i en smyckesbutik för han stoppa in fingret mellan glaset. Innan han gick fick jag ett litet leende, trevlig liten pratstund!

För några veckor sen var det en flicka och hennes mamma inne. Flickan tyckte väl att vi connectade lite så hon läste i hemlighet, trodde hon, vad jag hette på namnskylten och kommenterade det. Sen de följden fem minuterna fick jag reda på hela hennes korta livshistoria. Hon berättade att hon hade två jobbiga syskor. Den ena, systert, hade varit i afrika i två veckor och skulle garanterat komma hem med en mörk kille, enligt lilla syster. (Efter två veckor??). Hon var söt!

Jag får veta väldigt mycket om kunderna, en del berättar delar ur sina livshistorier, både roliga och tråkiga. Det är givande tycker jag! Dessa människor gör att jobbet inte blir det samma dag från dag. Så prata mer med era medmänniskor, det är roligt!!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Karin E

De är skitsnygga!

2010-01-29 @ 11:04:52
Postat av: Kristin

Riktigt fiiina måste jag säga, även tattiueringen, ska också ta och tattuera in ett par meningar på latin. Nu vakna min dotter så nu ska det busas här ;)

2010-02-10 @ 18:52:50
URL: http://mouziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0