Jaha ja, no more lazy days...



Ni jäklar då! Jag är nyttig så det är otäckt. I matväg alltså. Inget onyttig i dagarna flera. Ni ser ju själv, yoghurt, frukot, sallad med falafel och bönor.  Inget sockeraktigt på flera dagar. Ändå är jag helt trött i pallet... Pluggar iofs och jobbar, och lite hemmasysslor som hör till. Så jag blev tvungen att fortsätta googla mina kroppsliga bevär. Min tolkningskonflikt i hjärnan håller i sig. Louise körde idag och konflikten i hjärnan blossade upp igen (och NEJ det beror inte på att Louise är en dålig förare, hon är duktigt).

Dagens upptäckt på nätet är trötthet: "trötthet, ett av huvudsymtomen vid många långvariga sjukdomar, ibland inte möjligt att behandla med framgång" . Ja eftersom jag haft min sjukdom "tolkningskonflikt" i hjärnan sen barnaben är det ju inte så konstigt att jag är trött. Men jag trodde verkligen att jag skulle kunna bota min trötthet med framgång i livet, men det är ibland omöjligt... Typiskt!

Trötthet, "det beror på mörkret som påverkar regleringen av ett hormon som gör oss sömniga. För att känna sig lite piggare kan man tänka på att vara utomhus minst en halvtimme varje dag. Även om det är en mulen vinterdag hjälper utomhusljuset vår vakenhet mer än en stark inomhuslampa." . Ja mörkt är det det kan jag hålla med om men en halvtimma utomhus vet inte om jag vill skriva under på. Räcker det inte att gå hemifrån till bilen, ut ur bilen in på jobbet och samma väg tillbaka. Fan lite överdrivet det där med en halvtimma ute... Eller?!

Fast domen kommer kanske nedan, j***lar... "Om man inte rör på sig tillräckligt kan man känna sig seg och trött på ett sätt som inte går att sova bort. Då är det rörelse som kan göra en piggare. ...
Det är ju en ganska bra förklaring på mig, jag sover, sover sover och blir ALDRIG pigg. Så nu är jag väl så jävla tvungen att ge upp,jag som just utnämnde mig som lat. Fuck... Kanske skulle ta frugan på en promenad när hon kommer hem?!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0