Jag har tolkningskonflikter i hjärnan...

Jag var på stan innan. Gick en sväng för att se ifall jag hittade kanske något tyg eller något annat att pyssla med idag. Har tagit lite ledigt idag, inget på Albrekts och i morron ska jag sätta igång med pluggandet inför nästa omtenta den 6 februari. Jag hittade inget jag ville pyssla med. Hittade as snygga kuddar på Åhlens.

Men jag köpte inget. Det är ävl sjukt vad det suger i shopping tarmen när lönen kommer. Men jag höll iplånboken, fick lite utlopp för mitt shopping behov, på apoteket.

Inte nog med att jag är en frusen person jag är lat också. Och bilen är på verkstan för lite skönhetsingrepp så alltså är jag billös, suck! Louise frågade mig idag "när ska du ge upp tanken om att någonsin börja träna...?!" Å hon har så rätt. Jag har försökt i ÅR att "komma iform" hur har det gått. Ju det har gått några veckor i längst fall månader, men sen tvärstopp... Så jag ska nog sluta ens tro att jag kommer börja träna. Men jag tycker att jag håller mig helt ok ändå i kroppen, så jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag ser ut så här och ACCEPTERA mig lathet!

Efter min stadstripp så skulle jag då hemåt, vad gör man?! Gå hem igen. Nej tack... jag gick från verkstan idag, ner på stan och sen måste jag ju hämta bilfan också, så jag åkte kollektivt.

Alltså bara synen av detta får mig att må illa. Inte illa för att jag inte gillar kollektiv trafik, men jag blir åksjuk. Så längre jag kör en bil själv är det inga problem men ofta när andra kör eller jag åker buss/tåg så mår jag skit. Satte mig på bussen, tog upp mobilen för att kolla lite, direkt så blir det kortslutning i huvudet och jag mår inte så bra. Helt knäppt.

Blev tvungen att googla på det. "Åksjuka beror på flera tolkningskonflikter i hjärnans system för balanssignaler...", så ni som undrat över mitt mentala och psykiska tillstånd: jag har tolkningskonflikter i hjärnan, hahaha!

Jag såg just ett program med en tjej som jobbade som HANDmodell. Hon menar att händerna är som våra "visitkort", att det är något som andra människor alltid ser, för vi täcker dom oftast inte med kläder. Hon sa att händerna "speglar" våra själar... Eh, vad säger mina händer om mig?! Nervös och osäker, eller att jag är en hungrig person?!

Alltså jag förstår vad hon menar och jag skäms över min små stumpar till fingrar som jag ivrigt, ofta och gärna gnager på. Men det ska SÅ mycket till för att jag ska sluta bit på naglarna/fingrarna. Jag älskar långa naglar. Jag tycker det är jätte snyggt och ser väldigt fräsch ut, men inte fan kan jag sluta bita. Men det visar sig senare i prgrammet att eftersom hon jobbar som hand modell får hon inte förstöra dom. Hon har alltid bomullhandskar, vilket jag skulle tycka vara jobbigt, MEN lyssna på detta. Bruden gör INGET hemma. Hon diskar inte, lagar inte mat, städar inte, hon gör INGET hemma för att hon måste vara försiktigt om sina händer. Hennes man gjorde allt.

Själv satt hon och smörjde händerna och filade på naglar, vilket liv.
Det fick mig en tanke om att jag kanske skulle sluta bita på naglarna, hävda att jag inte kan göra något hemma. Fast det skulle ju betyda att jag inte skulle kunna jobba och det vill jag ju. SÅ jag fortsätter nog med mitt knapprande...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hello F Gu!! Fan jag saknar dig asså! I dag har jag oxå varit ledig men haft så tråkigt!!!

Va nere en sväng på stan o köpte mig ett par nya träningsbyxor...haha ligger i hårdtråning nu, bikinin på om 4 veckor! Bläää!

Men tänk om vi bott i samma stad vilken mysig dag vi hade kunnat få då...

Och du, det där med träningen, det kan ta emot men om du ger det 1-2ggr så är du i gång. På nått sätt vill man bara fortsätta då. Och när denna snö och minusgrader försvinner så blir det lite lättare att ta sig ut!

Kram på dig!

2010-01-25 @ 15:47:15
Postat av: Cissi

Och du, jösses vilka färgglada kuddar!! :P

//Black`n White



2010-01-25 @ 15:49:04
Postat av: Fia

Hahaha japp, färglada kuddar, hm kanske är sjuk eller nåt. Men de var schyssta!



Jag saknar dig med! Det hade ju varit hur mysigt som helst att hänga i samma stan istället för två muppar, ensamma i olika städer.

Men det där med träning som du skriver, jag vet inte. För mig känns 1-2 ggr VÄLDIGT LÅÅÅNGT bort, haha! Men vi får väl se, en fin dag kanske...

Kramar!!

2010-01-25 @ 20:00:44
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0