Ett litet paket av kärlek.

Jag har en liten ny funnen förkärlek till att skicka paket och brev. Jag älskar nämligen att få riktigt brev i brevlådan. Hur kul är det inte att hitta ett litet kuvert med handskriven adress bland alla räkningar. Nu inför alla hjärtans dag bestämde jag mig för att göra detta för två av mina vänner och deras mindre sötare bihang. Jag köpte små saker som kunde passa dem och köpte fin fint papper på lagerhaus. Till de små sakerna skrev jag små lappar med ideér till användningsområden, haha!

Jag kan ju säga att responesen jag fick från de som fick paketen gör bara att jag fick vatten på kvarn, DET ÄR UPPSKATTAT med paket på posten. Tack flickor för de super fina smsen, jag blev jätte glad!!

Kolla in Lagerhaus presentpapper! De har massa olika mönster, present snören, finurliga klister märken, silkepapper, joo you name it. Sen är det bara fantasin som sätter stopp för slutresultatet!


Om en månad eller så får vi fin besök av en liten fröken från Nyköping. Hon älskar att pyssla, hålla på med pärlor och göra kort och sånt. Hehehe, sånt ska utnyttjas och jag ska köpa en massa saker som vi ska fixa med. Det blir liksom inte av att jag göra sånt med mig själv och min sambo är ju inge vidare bra stöd när det kommer till pyssel, haha!

Jag håller på och göra ett litet test med min kropp, eller snarare magen. Sen vi fixade den gula lilla bilen och efter att vi nu köpt den röda, så har jag inte rört på mig alls. Aldrig. Inte. Lat som jag är så tar jag ju bilen överallt. Jag har också haft ett litet sockersug som jag har kunnat tackla i två tre dagar, men sen är det kört igen. Magen, vilket är det ställe som jag kan se när jag inte sköter min kost, har blivit lite mjukare än vad den brukar vara (nej jag säger INTE att jag har blivit tjock, jag känner nara skillnad för innan, ok?!). Jag ska se vad som kan göras genom att sluta leva på mackor, för stora portioner mat och socker. Självklart ska jag försöka röra lite mer på mig. Louise har lurat ut mig på ett par promenader och jag sprang ju i veckan. Jag mäter magen, inte väger mig (äger inte ens en våg). Men det ska bli kul att se vad som kan görs genom att ändra kosten något. Har lycket tajta till kroppen på detta sätt innan, så det borde funka denna gång med! Får återkomma med resultat.

Jag har en rolig vecka framför mig. Jag jobbar, inte idag, fram till torsdag. Sen tar jag bilen uppåt landet igen. Först ska jag hälsa på min barndomskompis, Julia, som bor i Huddinge och sen blir det en lååång helg hos Stina! Det ska bli riktigt mysigt. Julia har jag inte träffat på evigheter, så det ska blir jätte kul att få se det lilla huset hon bor i, hennes flickvän och deras lilla gris Otto! Så nu blire back too school books.

Nämenjoråsåatte!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej Tant Fia! Haha jo det känns bra, men det låter ju riktigt sjukt... :)



Nice med brevpaket förresten. Mer sånt åt folket :)

2010-02-13 @ 14:22:18
URL: http://josefin.blogg.se/
Postat av: Stina

ja du är verkligen bäst, Viggo har använt sina sockor flitigt, än har inte hans föräldrr badat, vi är ju lite upptagna med att springa skytteltrafik till toan just nu...jag ska också börja med brevpalet för det ger sån glädje, det borde alla göra. Jag brevväxlar med min mormor sen ganska många år tillbaka och först såg jag det som en "god gärning" för den gamla, men inser ju att jag blir minst lika glad som hon. Sist skickade hon 100 kr till tulpaner, de ska jag köpa tills nästa helg när du min söta kommer så du känner dig extra välkommen hit!! Nu ska jag kurera mig, tillbaka till sängen kanske en sväng förbi toan först...ku...

puss

2010-02-13 @ 21:36:18
Postat av: Fia

Vad bra att han gillar dom :)



Jag ta nu för fan å krya på er. För snart kommer jag och jag vill INTE bli magsjuk. Jag tror nog att ni hinner bli friska!!

Puss på're!

2010-02-14 @ 10:47:45
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0