Aut inveniam viam aut faciam.

Nu var denna dag snart över. Har både hunnit tenta-av-mig och jobba. Det blev thaimat idag, satt fin! Nu tvingas jag titta på detta förbannade OS. Är det inte skidor så är det curling. Suck. Ska nog ha två tvapparater till nästa gång... Eller så ska jag ha hundra hobbies som jag kan roa mig med!

Jag har tagit ett nytt beslut om mitt plugg. Ni kunde ju tro att det var klart med ändringar, men icke. Som min tatuering säger: Antingen finner jag mig en väg, annars gör jag en egen, är verkligen ett motto jag lever upp till. Just nu gör jag min egen, hahaha!


Jag har bestämt mig för att ta min examen, självklart, men på lite längre tid. Har bestämt att jag ska plugga på distans och halvfart till hösten. Det får bli mot Örebro universitet. Jag känner att jag behöver göra detta, plugga, i lugn och ro. Jag kan inte stressa in kunskap. I alla fall inte kunskap som ska läsas in. Jag behöver tid på mig och vill hellre må bra och lära mig än att stressa, pressa, inte lära mig och inte klara av tentor. Jag borde ha läste nationalekonomin på samma sätt, men det är ju lite sent nu. Det nya "pluggbeslutet" känns grymt bra. Som om en sten lättat från mitt hjärta. Mitt andra hjärta L är också bra nöjd. Jag hoppas verkligen att detta ska passa mig bättre. Att jag kommer må bättre. Få tillbaka lite lust att lära mig vad det står i böckerna. Inte deppa ihop innan tentorna. SÅ det är en av anledningarna till att jag känner mig så glad!

Blir självklart kvar i Kalmar. Jag kommer fortsätta jobba halvtid på Albrekts Guld. Det känns bra att kunna satsa på allt. Jag ska ju även gå butikschefs aspirant utbildningen. Allt ska få plats i mitt liv nu. Även min sambo. Och alla andra jag känner. Och jag fortsätter, sakta med säkert mot min examen.

Trevlig helg då gott folk!
Ciao

Kommentarer
Postat av: Lena

Bra beslut!! Och jag är glad att du stannar i kalmar...och hos oss på AG.

2010-03-05 @ 00:04:03
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0