Söndag, fint fint sörrö...

En bra söndag. Vi har sovit ut, hunnit ät goo frukost och suttit i trädgården. Eller jag har suttit med näsan i vädret de andra två jag delar hus med har pysslat med några slags aktiviteter, kallas "röja i trädgården". Eller jag jobbade hårt jag med, på min bränna! Jag kan inte beskriva hur skönt det är med vår lilla bakgård. Å det är så schysst att vi denna sommar kommer att ha tillgång till den heeela sommaren. Förra året flyttade vi ju in i Augusti, och då hann vi ju inte utnyttja den till fullo. Trädgårdsmöblerna är väl den bästa investering vi kunnat gjort detta år.

Igår var det födelsedagsfest för Tomas, en gammal klasskompis här i Kalmar. Lillgubben blev 25. Det är nu livet börjar för grabben. Det var en himla massa folk, i en himla massa olika grupperingar. Jag, Louise och Annie hade vår stadiga plats i mitten bland alla andra. Där vi satt mesta delen av tiden. Vi hade en liten egen fest i den stora festen, kan man uttrycka det. Jennifer som har en socialådra eller ska jag kalla henne mingelproffs, flanerade runt bland allt och alla. Ibland damp hon ner med oss, sen iväg igen... Tänk om jag kunde ärva lite trevlighets-anda av henne. Får väl lära mig, en annan gång.

Fredagen blev en dag av diverse aktiviteter. Jag hängde med Patrik i princip hela dan. Hann med en nice lunch på mamasopapas med Martin, Karin och L. Sen var det ut i "utemöblers-djungeln". P och jag har hunnit bli riktigt pris experter på utemöbler. Ingår dynor?! Stabial "ute tak, är detvärt priset med tanke på all blåst i Kalmar?! Hur bra sitter man i fotöljen?! Soffan?! Vi har jämfört alla butiker i Kalmar. Så känner ni er osäkra när ni ska köpa utemöbler så hör av er, jag har sett ett par flera!

Ska återkomma med lite bilder från invigningen, den svinkalla, av trädgården. Det var trevligt.

Nu är det dags för lite jobb, sen hoppas jag på att Jennifer och Annie kommer över och grillar med oss!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0