Nyttiga bullar, vad får man för det!?

Alltså detta är illa. Jag varndrar eller ska jag skriva gungar fram som om jag vore höggravid. Jag kan knappt sätta mig på huk för att jag har så ont i mina ben. Helt otroligt. Tänkte att min cykel tur till jobbet skulle lätta lite på värken, men icke. Men vad gör man inte för trädgården?!

Hahaha, jag skulle göra mig till och baka bröd igår. Gjorde det för nån vecka sen, på det vanliga sättet. As nice att ha i frysen, men nu var de slut. Tänkte att jag skulle göra dom lite "grövre" denna gång. Tänkte även ha i linfrön och solrosfrön. Vad fick man för det? Jo ett gäng underligt grå bullar som knappt reste sig när de skulle jäsa, och vägrade ändra färg och konsotens i ugnen. Så ett tips är ju att inte gör bröd på bara rågmköl, grovt sådant. Eller så kanske någon ge mig ett tips om hur man lyckas med "nyttigare" bullar... Jag tänker nog iaf återgå till vetemjöl. 

Men de grå bullarna gjorde så att jag var "tvungen" att åka och handla frallor från bageriet. Det gjorde inget, för de var g o d a, fluffiga och gyllen bruna.

Nähä inget nytt under solen, molnet ligger kvar, jag jobbar kvar och omtentan är kvar så det var väl det!
Ciao! 

 

Kommentarer
Postat av: mamma gson

Kära dotter...nu skriver jag igen. Man kan inte baka på bara rågmjöl men kanske på 40% och resten vetemjöl. Sedan ska det hela jäsa, jäsa, jäsa... två gånger. Först som deg och sedan som bullar... det vet du ju redan.....linfrö och solrosfrö gör dig ju bara ännu friskare... Kram

2010-04-20 @ 19:23:14
Postat av: Fia

Kära mamma gson. jag lät dom jäsa först i bunken och sen som bullar på plåten, sammalagt en timma!!

2010-04-20 @ 19:25:46
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: mamma gson

jo jo men inte ens en timme rår på rågmjöl.. möjligen en vecka = )

2010-04-21 @ 21:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0