Köpa köpa köpa...

Samma tillstånd fortfarande, inget internet. Trist men sant.

Fick reda på att man måste ha bytt till sommar däck senast fredag. Ajaja... Vi har ett par men de är tydligen inte så bra. Sen ska vi till å hitta nya och det är kanske inte det enklaste när man inte kan något om däck. Hm?! Men vi får nog sätta dit dom gamla och leta vidare, för vi har inte köpt nya till fredag det vet jag.

Det har faktiskt inte hänt så mkt sen sist. L och jag har två riktigt sköna morgonar med lång promenad och lång frukost. Idag hade vi grannkonferens på tomten. På söndag blir stor trädgårdsdagen. Vi får se vad vi kan utträtta. Jag vill ha blommor och nya utemöbler. Det sist nämda vet jag att de andra två i huset också vill ha. Hittade schyssta möbler på ICA. Men det kostar ju. Kruxet tycker jag är när det inte är vår egen tomt. alltså vet man ju inte hur många somrar man ska bo där. Men jag tror att baksidan kommer bli väl använd, så vi kanske borde unna oss det. Några fjuttiga blommor ska jag iaf köpa!

Kattkräken fick vara ute en sväng idag. De var så glada. Helt otroligt gulligt att se dom hoppa runt. De älskade det, fast det visste vi ju redan. Vi måste bara kastrera dom först. Vi vill I N T E  ha en hop med knäppa och ybersöta kattungar i höst (skulle ju aldrig kunna sölja som och DÅ blir vi verkligen katttanter, hahaha!). Det strycker en fet tjock ful svart katt på tomten och bara vill komma åt våra små sötnosar. NEJ, säger vi till det, de ska få vara oskulder resten av sina liv.
Lite otäckt bara med bilarna. Visst det låter lite töntigt kanske för "de springer väl undan". Trodde ni ja, det lilla dumhuvet (ursäkt uttrycket men hon är det) kommer ju inte akta sig. Jag tror nog inte att hon kommer fatta vad det är. men det känns så själviskt att inte ha dom ute nu när möjligheten finns. Den enda anledningen till att vi inte haft dom ute är för att det är svårt att få dom till innekatter sen, om och när vi flyttar. Det är själviskt, själviskt som fan. Så nu har vi som sagt bestämt att de kommer få lite frihet. Mindre själviskt!

såvaremedde'rå!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Till Chelsea och Clinton: misse och mickan kunde vara utekatter på sommaren och innekatter på vintern, bara så ni vet och kan lägga lite tryck på era mattar...

2010-04-13 @ 22:25:52
Postat av: Fia

Tack för den! Ska hälsa katterna det! Sluta pressa oss!

2010-04-14 @ 13:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0