Bildlös blogg...

Måndag! Det är ju inte illa. Solen skiner som aldrig förr. Varför?! Varför sken den inte lika fint igår när vi höll på i trädgården?! Tasikgt. Men idag när jag ska sitta inne och plugga då är det vackert väder minsann! Jag dokmenterade trädgårdsarbetet igår men det går fortfarande inte att skicka från mobilen och jag har inte lagt över bilderna från kameran. Men L och P fällde en feting en igår. Den stod precis utanför ytterdörren och gjorde ingen nytta. Nu är den borta och det är så fint. Vi får väl se vad hyrasvärden tycker om det hela. Jag rensade en masa ogräs. Patrik hann planera lite blommor och vi hittade som sagt de bord och sittplatser vi ska ha.

Har träningsverk så inne helvete på baksida lår. Är inte van vid vad då?! Att sitta och rensa ogräs, illa men nu har jag det.

Annars så är det jobb som gäller tis o ons, sen ledig tors och fre, ganska skönt! Hoppas på att hinna en massa plugg denna vecka. Jobb till helgen. Det ser jag fram emot, eftersom det är barnbidrag/pension idag och många får lön på fredag. Hoppas hoppas det blir lite fart på kalmariterna.

L slutar tidigt idag, skönt. Ska inte plugga längre då. Kanske blir det lite mer arbiet i  trädgården då! Det är fortfarande lite ovant att hon slutar tidigt men väldigt skönt. Det är ju lite roligare att äta middag tillsammans med någon.

Vi har bokat biljetter till England i maj, vin ska hälsa på Farfar Pack. MEN det kan ju bli att resan ställs in tack vare detta isländska yrväder som trakaserar oss... Sånt som händer. Jag facineras så över folks kommentarer man hör på nyheterna. Flygbolaget går ju back så inihelvete. De jobba allt vad de kan för att få hem sin resenärer och 'ndå har folk mage att klaga. De är standsatta å cypern och klagar över att vattnet är kallt. Bah! Fattar inte folk att det är en naturkatastrof inte jävulskap från någon pengagirig VD någonsatns. Vi kan ju inte göra något åt det hela, förutom att färdas längst marken. Synd att vissa ska vara så trångsynta. Själv hade jag ju gärna blivit strandsatt på cypern ett par veckor, hade inte rört mig i ryggen, haha!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0