Glasklart, eller suddigt?! Det kan variera.



Nu står det still... är just nu i en-dags-faser i plugget. Ena dagen, glasklart andra dagen inte lite mer suddigt. Idag är en suddig dag. Den mumliga föreläsningen gav ingeting. Lina och jag försökte tappert att på efter middagen lösa några grupp uppgifter, men det gick inte. Vi stirrade på samma grafer och text i en och en halv timma. Jag fick i alla fall min bok idag, så nu kan jag genomföra min aktion på biblioteket mot den mysteriska bokkonkurrenten.

Just nu är det så att jag skulle behöva fler timmar på dygnet. Men den känslan är inget jag ogillar, utan jag känner att jag har mer kontroll på saker och ting när det går i ett. Plugg och jobb omvart annat. Jag var till och med ute och gick igår vilket jag inte gjort när jag har hur mycket tid som helst. Kan väl känna att sambon jag har, ser jag visserligen ytterst lite. En snabb stund på morogn, 3 minuter cirka, när jag väcker henne (vilket är något av det bästa jag vet för hon är aldrig så SÖT som när hon precis vaknar, K Ä R L E K) och sen ses vi i soffan hängandes väldigt trötta på varsitt armstöd. Men det är kul, vi båda har fullt upp med saker vi tycker är kul. Det går bra för henne på jobbet och jag gillar min skola, alltså allt för något bra! Ni kan ju tro att jag längtar tills i helgen efter allt ståhej med att visa glasögon, för då ska vi bo på hotell!! Å på lördagen ska vi umgås med nära och kära, kan inte bli bättre!

När jag cyklade hem idag slog det mig att vi redan bott i Kalmar ett år. Jag kommer ihåg förra hösten som om det var igår. Allt cyklade runt i Kalmar och allt fotande. Det var det vi gjorde, känns det som om. Vi har inte alls lika mkt kort på oss nu *skrattar*, men man gör ju så gott det går. Just nu hade det ju varit kul om vi hann ta ett kort på oss tillsammans, de stunderna är ju inte så ofta vi är på samma ställe.

Kanske ska dra mitt strå till stacken idag, lite tvätt och komponera lite mat. Vette 17 vad jag ska hitta på, men kanske något gott med kyckling, grafer, tomat och siffror. Vi får se vad jag kokar ihop, haha!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0