Ingen vinst, men så nöjd ändå!

Nu är det gjort och nej jag vann inte. MEn jag hade en sjukt sjukt rolig dag. Den började tidigt, redan vid fem gick vi upp. Tåg i timmar och sen träffades hela gänget på centralstationen. Tio finalister plus "mamma Zara som tog han om oss hela dagen. Vi hade strikta orders om att hålla ihop, vara hela och rena och vi var tvunga att manekenga. Vi skötte oss tror jag.

Hela dagen gick till för att fixas, stajlas, dricka vatten och äta frukt. Vi hade mkt tid att bara sitta och prata och lära känna varandra. Min utgångspunkt var detta:


När jag fick se min kläder höll jag på att trilla baklänges. Jag hade sett alla andra kläder och tyckte att de blev riktigt snygga. Inser i efterhand att stylisten gick på min ord som hon fick i ett mail, ajaj... Hon gav mig ett par korallfärgade sneakers, tights med "läder"bitar framtill, en stor tröja grå med röda läppar på, ett rött armband. Jag tänkte ska jag gå catwalk för första gången och se ut SÅ?! Men när jag fick på mig allt och de fixade det största "knullruffset" någonsin och tokröda läppar så blev jag nöjd. Har bara ett kort änså länge. Jag hoppas att en av tjejerna vars pojkvän fotade shown ska lägga ut lite bilder på facebook, då kan jag visa fler! Men här har ni mig:


Vi fick lite träning på catwalken. Alla gick varsin gång och sen alla tillsammans, vi klarade det galant trots att vi var amatörer. Sen var det en del fotografering. Och en hel del väntan, på bättre tider. Men det kändes som om dagen gick så snabbt. Det var verkligen ett stört skönt gäng och vi hade så kul ihop. Vi alla klickade, hur ofta händer det när jag puttar ihop tio personer som inte känner varandra. Vi lyckades i alla fall.
(hittade lite bilder på facebook!!)
Catwalken och alla stolar, det var en del folk som kollade. Dessutom stod folk runt omkring också!!

När vi alla sitter för att bli utfrågade... Lite mörkt men jag sitter nästan längst ner i högra hörnet!


En bild hann Louise ta på mig... Var tydligen lite för snabb att vända tyckte hon, haha!


När själva showen drog igång så var jag faktiskt inte så nervös, mest peppad. Bra musik, en presentationsfilm där alla vi presenterades. Sen gick vi, var faktiskt as kul. Sen fick vi sitta och svara på lite frågor från konfressiären. Lite överläggande av juryn och sen utsåg de vinnaren. Det blev Erik, GRATTIS! Tvåa Therese och trea Marion.

Stylisten hade verkligen lyckats med alla olika outfits. Alla kände sig bekväma och som om stylitsen hittat "dom" i kläderna. Jag hoppas verkligen få en massa kort att visa. Louise stod precis framför catwalken och såg allt, coolt!

De var otroligt generösa. Specsavers. De bjöd på allt. Resa, boende, mat och även drinkbiljetter till kvällen! Tänk om man hade det så varje helg, gratis weekends runt om i Sveige, eller ja varför inte utomland med. Kanske ska fundera på min karriär, vad kan man ha för jobb för att få ha det så här!?



Jag är glad och nöjd över dagen och önskar Erik lycka till i London!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du såg ju ascool ut! Men jag skulle vilja veta exakt vad du skrev i mailet?? Ser framemot fler bilder... och kul att ni tyckte om korten, ska maila de resterande..innan flytten så att det blir av ;o) kramkram

2009-09-13 @ 20:14:42
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Alltså vilken heting!!! Fattar faktiskt inte att du inte vann (stolt släkting however). Och om du inte kommer att bli vän med tröjan så är jag en aspirant!!!! tycker att den är griim ;-).



Kram kram

2009-09-15 @ 22:15:28
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Fia

Nathalie! Jag vette 17 vad jag skrev i mailet, inte att jag gillade paljetter iaf, haha!



Sara! Tack, het som faen! Skulle jag bli ovän med tröjan så kanske du får den i julklapp!

2009-09-16 @ 10:45:46
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0