som om jag vore elva och skulle skämmas...

Jag blev så glad i förrgår, jag hade massor med läsare på bloggen, kanske det dubbla mot vad jag brukar ha! Super kul, tack för att ni läsar! Det gör det hela mkt roligare att veta att så många tar sig tiden och går in och läser det jag skriver!!

Nu sitter jag här på bibloiteket. Pluggade järnet igår, satt och skrev ner en massa antreckningar från föreläsningarna, kul nja lagom. Men det har gett mig ett hum om kursen, det är däremot kul! Gissa vem jag har med mig till bibblan?! Jo tröjan med röda paljettläppar på. Inte så, har-med-den-i-handväskan, utan på mig. Jag kände så här att ska jag nu ha kvar tröjan så måste jag bli vän med den. Alltså vem vill inte vara vän med stora röda läppar?! Nej jag menar det... Fast jag har ändrat mig och känner mig inte så snygg. Känslan är lite som när jag en gång för VÄLDIGT länge sen hade sett tjejer som hade jeansen ner stoppade i stövlar. Jag tyckte det var asschysst och lånade mammas stövlar till skolan. På den tiden skulle man ha färgade jeans och jag misstänker att det var de cerica jeansen som tjänst gjorde den dagen. När jag åkte hemmifrån kände jag mig snygg, så som de tjejer jag sett. Men ju längre dagen gick, desto mer skämdes jag. Fy fan vad jag tyckte det var pinsamt att gå in till stan från skolan där mamma skull plocka upp oss. Det kändes som om alla kollade på mig. Dessutom så "klapprade" stövlarna så det hördes på lååångt håll att jag kom. Den kombinationen prydde aldrig min kropp igen. Det kanske inte "muntröjan" göra heller... Alla andra har liksom vanligt kläder på sig här på biblioteket, inte jag. Jag har nämligen läppar på tröjan... SUCK, känns som om jag är elva och har kätt ut mig.

Apropå min tröja så kunde jag inte låta bli att kommentera den kommentar jag fick på en modeblogg                   ( http://mode.solomag.se/2009/09/hotellet-inte-hotellet/ ). Hon som skrev bloggen höll på mig! Jag skrev att jag var lite partiskt i frågan efter som jag är tjejen med paljettmunnar på tröjan. Hon svarade att:

"Ja, du passade verkligen grymt bra i dina och om det gör dig ännu gladare kan jag tala om att min kompis Anna tyckte precis som jag! Du är jättesnygg i dina glasögon!"

Kul tycke jag. Ska nog annama min granna tröja och göra den till mig, på riktigt. Eller fast inte, skäms känslan är tillbka. Eller var det glasögonen det satt i?!

Bilder börjar ploppa upp på facebook nu. Kul kul! Har laddat ner en del redan. Jag hoppas att jag kommer få några bilder från nära vi manekängede (hur stavs det?!). Hade varit kul att se hur jag såg ut när jag stapplade fram där på catwalken.

Jag och vinnaren Erik.

Jonathan och Maria (som jag snott bilderna från)

Renee och Alexandra!

Stefan (han slapp i alla fall pappeljotterna, men fick rosa hår) och Lisa.

Therese, snyggfrilla och Marion en riktigt färgklick som hade rosa hår från början.

Det var ett gäng pappiljotter, de gjorde huvudet ungrfär dubbelt så tungt. Men det hindrade inte från att göra catwalk övning inte. De var lite förseningar i schemat, så jag blev fixad i sista sekund. Men som Renee sa: "Ju senare vi blir fixade, desto snyggare håller sig smink och hår!"

 

Idag blir det middag med mina kära kollegor. Det ska bli grymt kul och gott, vi ska nämligen till mamas och papas! Louise och jag var där en gång och blev lite kära i det stället. De har så mkt got mat, kan ju rekommenderas om någon har vägarna förbi Kalmar!


Nähä, tillbaka till formler och beteckningar!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: alexandra

Hej Fia! Alexandra här... kul blogg du har! hoppas allt är bra med dig annars =) och du, om du inte vill ha tröjan så är jag mer villig att att ta den, så snygg den var! visste du vart de har köpt den?

ha det fint! kramar

2009-09-15 @ 22:21:31
URL: http://alexxandram.blogg.se/
Postat av: Lena

Hallåååå!!!

Din tröja är skitcool Fia och jag VILL se den på jobbet!!! hahaha

Tack för en trevlig kväll!!



Kram från "bossen"

2009-09-15 @ 23:48:51
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Fia

Alexandra, vad kul att du gillar bloggen! Jag för överväga möjligheten att bli av med tröjan. Annars är den köpt på TopShop! Ha det kanon du med! Kram!



Bossen: TACK själv, ni tog kål på mig. Jag däckade när jag kom hem :) KRam!

2009-09-16 @ 10:44:13
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Maria

Du kan väl inte göra dig av med snygga läpptröjan honey! Ett minne för livet! Nu får du inte bara vara en stolt glasögonbärare utan också en stolt läppbärare...även om jag inte själv skulle kunna gå in på bibblan eller jobbet i min gulddress! ;) Fast kavajen i svart funkar!!! Ps. Mannekäng heter det ju, men i verbform har jag nog aldrig stött på det...men hade nog sagt "mannekängade" hälsar den halva svenskläraren! :) Kika gärna in på mina katters blogg! http://sunshinestilde.webblogg.se

2009-09-16 @ 21:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0