Fula ankungen!

Jag älskar dubbelmoral. Det är roligt, kanske inte när man lyckas med det själv men att lyssna på andra. På bibblan satt ett gäng tjejer. Det är ju ganska mkt folk där, så ofta stör man sig inte på folk så. Det är inte heller ofta som man hör vad folk säger. Men har man tur, oh är en lite "tjuvlyssnare" som jag, och stannar lite längre på kvällen, då är det inte mkt folk alls! Vilket betyder att ALLT man säger hörs. I alla fall tjejerna var så irriterade på någon längre bort som hade tagit med sitt barn till biblioteket. Visst jag håller med, barnskrik kanske inte hör till ett högskolebibliotek. Grejen var att de pratade ju minst lika högt som barnet väsnades. Föräldren hade ialla fall respekten att gå ut med barnet, de hade inte tjejerna. De satt kvar och nu vet jag allt om den ena tjejen och hennes "pojkvän". De var ju inte "ihop" men de gjorde ju allt som man gör när man är ihop... Intressant?! Nja inte så.

Tips på rolig läsning!
(  http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-bli-en-forebild-svenska-kvinnor  ) Hahaha, läsa och garva!

Jag slutar inte förundras av Anna Anka, hon är så jäkla irriterande så hon blir förbannat intressant. Hon skriver att hon vill vara en förbild för svenska kvinnor och det genom att vinna skönhetstävlingar, ha lite mer driv än de andra brudarna i sverige, ta sig till USA för att sedan bli någonslags lyxhustru. Hon menar att i USA finns det ingen jantelag och kvinnor får vara kvinnor och män får vara män. Men jag vet inte om hon missat att det finns kvinnor som vill göra karriär på andra sätt än att "ragga" upp en rik karl eller leva på sitt utseende. Det finns ju kvinnor, tro det eller ej, som jobbar svin hårt på att faktiskt bli något mer än bara en utsida att visa upp. Hon tycker att det är skönt att komma till ett land där män vet hur de ska handskas med kvinnor, ja genom att ta allt det ekonomiska. För då får de en snygg kvinna med stil?!!

Ja vi råkar ju då vara raka motsatserna Anna och jag. Det kanske är därför jag irriterar mig så förbannat på henne... Jag blir helt häpen när jag läser det hon skriver. Var jag inte kapabel att arbeta, genom ett handikapp eller skada då skulle jag vara själaglad om någon "tog hand om det ekonomiska" dvs jag skulle ju inte kunna försörja mig själv. Men kära fru Anka är fullt kapabel att arbeta, men hon lever som en liten snyltare. Blä.

Hon menar även att det är stor uppståndelse kring att hon har en äldre man. "För går du inte i en hundaffär och ska köpa en hund valp, köper du en gammal eller en ung och söt?!" (Blev kanske inte ordagrant men något sånt skrev hon). Där erkänner hon ju själv att hon är köpt och av den anledningen för att hon ser bra ut, eller?! Kärleken, var är den då?!

När hon sen skriver att hon och hennes man skrattar hela vägen till banken och hon ska höja arvodet till nästa säsong av tv programmet hon medverkar i, för att det tagit på krafterna. Men stackars kvinna, hon måste ha det jobbigt. Hon menar att det är ju inte för pengarna hon gör programmet utan för att vara en bild för svenska kvinnor... SUCK!

Ja hon har då lyckats att irritera mig, någon förebild ser jag henne i n t e  som. Snarare gör det mig ännu mer ivrig att plugga färdigt och ut i arbetslivet. Slita och kämpa för att ta mig ditt jag vill, i  y r k e s l i v e t. Fan jag blir livrädd för kvinnor som henne. Eller inte för kvinnan i sig med för hur de tänker och lever, fy fan. Det finns så många förebilder i så fall i denna värld som jag tycker är mer värd denna uppmärksamhet som fru Anka får. Ensamstående föräldrar som jobbar, lever och förgyller sina barns tillvaro med de resurser som kan tillgås. Eller de som mot alla odds, klarar att ta hand om sig själva. Folk som kämpar för att ta sig dit de vill (vilket nu Ankan gjort enligt sig själv), utan att behöva tala om det för en hel nation, och tala om att de lever fel eller att de behandlar sina käreaste fel. Det är förebilder det!

Jag hoppas fortfarande att Anna Anka är ett skämt och att det visar sig att hon bara gör detta för att reta och irritera folk, mig har hon redan lyckats med!

Ska njuta vidare av att bli bildad oh sätta alla mina tentor i höst!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0