Huslig och "dumpad"

Ibland så kan jag vara väldigt huslig. Det händer inte så ofta med det kan visa sig i brödbak eller att jag kanske syr ett par gardiner. Jag har nog ett par dolda talanger, haha! Idag ska jag kanske, får se om husligheter håller i sig, göra äppel kräm. Det är super enkelt, super billigt(om du har äppelträn på tomten, som vi har) och super gott!

Recept
Du behöver:
  • En kastrull
  • En spis
  • Lagom många äpplen, skalade i biter
  • Lagom mycket socker
  • Lagom mycket kanel

Låt kokas till allt blivit en enda röra, simsalla bim "äppelkräm"! Serveas varm eller kall med lite mjölk, fungerar både till frukost och mellanmål. Se så huslig jag är!




Husligheten kommer över gå till svårigheter. Jösses vad kursen inte är lätt just nu. Jag läst både på engelska och svenska igår, skrev ner det jag läste, strök över, ritade grafer... Men det säger inte "klick" jag vet inte hur jag ska göra för att få detta in i mitt huvud.

Förövrigt försov jag mig i morse. Det värsta som finns att stressa satan på morogonen. Men jag blev bara en halvtimma sen. Suck. Jag vaknade dessutom ur en dröm där Louise gjorde slut. Jag försökte pussa lite extra på henne i morse för att se att hon inte var i "göra-slut-humöret" men hon var inte kontaktbar. Inte nog med att jag kom försent jag blev "dumpad" också, hårt...

Finalen närmar sig. Jag har inte några tågbiljetter än bara, ett litet problem när de biljetterna ska ta mig till Stockholm. Har mailet fröken någonting på specsavers och hon skulle återkomma med biljetter idag. Har fortfarande inte sett något. Blir lite nervös när jag tänker på det, men det blir nog bra. Det är ju inte så att jag ska tävla mot folk som redan ÄR modeller, utan vi alla är ju amatörer. Hahah, fy fan fatta om jag skulle hamna med folk som visste hur det hela gick till, catwalken var som deras badrumsmatta där de gick varje dag och kunde alla vinnande poser. Då skulle jag nog gå därifrån, kanske skulle dricka någon stark vätska och bli blixt sjuk. Detta räcker för mig!

Jaja, som Louise säger "allt löser sig", får väl lita på henne...
Ciao!

Någon timma senare...
Kolla vad gott det ser ut med massa kanel! En helt spontant tagen bild *flinar*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va grym du är Fialotta!

Ska plocka lite äpplen hos mor o far har ja bestämt.

Kanske skulle göra äppelkräm.

Mumma.

Om vi inte hörs till helgen. LYCKA TILL!

Du kommer vinna :)

Hälsa.

Kram!!

2009-09-09 @ 22:34:47
Postat av: Karin Ekholm

Det var ja som skickade förra..:)

2009-09-09 @ 22:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0