Tänder och klor...


(Bilden har ingenting med innehållet i texten att göra, lite "Bullen" stil, "Flickan i filmen har inte skrivit brevet")

Gooo morgon go morgon, eller jag vet inte om det är en god morgon. Kom till biblioteket utan pengar till kaffe, inget snus eftersom jag försöker sluta, snurrat runt alla kvarteren vid bibblan för att hitta parkering till gula faran, ont i halsen och ett av mina två annars ganska felfria ögon. Jag tyckte mig vara bland de första här i byggnaden och tänkte att jag minsann skulle kunna få boken och kioskvältaren "Principles of Microeconomics". Det kan ju verka som en bok inte så många strider för att få ha en onsdags morgon. Det skulle dessutom finnas två. MEN så var ju inte fallet alls... Så nu blev jag tvungen kände jag att beställa den på nätet, jag kan ju inte komma varje morgon och inte hinna först till bestsellern "princslkjdlfj of microeckakbkj". Blev nu tvungen att börja tänka i Csns budgetjargong angående student liiteratur, s u c k!

Men jag valde att se detta som en ljus dag. "Man ska se ljust på saker" och kom därför fram till, eftersom jag inte hade pengar till kaffe så kommer mina tänder inte bli gulare. Jag kanske kan slippa gå till tandläkaren ytterliggare i sex år, var nämligen där sista gången när jag var 19, å alla som läst bloggen innan och känner mig vet att jag är 25. De som då läste matte i skolan kan snabbt räkna ut att jag inte träffat en tandläkare på sex år. De som kan lite om vår tandläkarvård i Sverige vet kanske också att när man fyllt 19 så börjar man betala för tandläkarbesök, så då kan alla kalkylera fram att jag inte varit där för att det kanske kostar lite mkt.  Men i alla fall eftersom jag inte snusar numera så sparar vi in på min hälsa och på ekomonin (det krävs kanske inte Dr. i Microeconomi för att räkna ut de). Å anledningen till att jag fick lägga en kvart på att se kvarteren kring biblioteket är ju för att jag och min tjej faktiskt har RÅD att ha en bil, dvs ganska lyxigt för en student. Så nu känns det ju mkt bättre och jag kan faktiskt plugga ändå, eftersom jag har ett härligt kompendium på 80 sidor som ska räknas igenom! Det kan ju inte bli bättre... Jag har dessutom anteckningar till cirkar 14 föreläsningar som jag kan sätta tänderna (de fina utan tandläkarvård), så nog har jag att göra allt!

I eftermiddag ska jag jobba ett par timmar. Jag skrev in mitt schema igår i almanackan, eller snarare mina två scheman. Plugget och jobbet, det kommer ytterst sällan krocka. Vissa fall kommer skolan vinna battlet om mig och vissa gånger kommer skolan sätta klorna i mig och ha mig där. Det är så jag ser det, när jag har mkt att gör så är det snarare en kamp mellan olika ställen om att få ha just mig där, tänker man så blir det ju roligare att stressa mellan. (Nu tänker jag inte så alls och kommer antagligen bli lite stressade då och då, men det lät ju bra!)

Mycket pladder och lite lite verkstad, därför ska jag nu sätta igång med någon lite viktigare än att skriva strunt i min blogg, dvs min studier. Som förövrigt kommer ge mig ett jobb med bra lön så att jag kan gå till tandläkaren, så alla mammor, pappor, mostrar och andra oroliga "Mina tänder kommer få sig en omgång, så fort jag blivit VD för ett företag, så DON'T WORRY"

Cioa!
(När jag skrev rubriken till detta, det gjorde jag sist, det är därför det kommer en liten parantes här. Iaf så när jag skrev klor kom jag på att jag har ju slutat bita på naglarna! Det är ju bra! Men det är lite samma som snusandet, jag kan liksom inte lova på heder och samvete att jag aldrig aldrig mer kommer att bita... Louise gillar dem, nu kan jag klia henne på ryggen, inte bara toucha ryggen med fingerstumpar, haha)
(Nu är parantesen slut...)

Denna bild har inte heller med texten att gör, tycker bara att den är cool! Okej, plugga var det ;)

Kommentarer
Postat av: Helene Elf

du skriver fantastiskt roligt... hopp in i böckerna nuu!! och ha en underbar dag o grattis i efterskott!!

2009-09-02 @ 09:56:29
Postat av: Lisa

Hej tjejen!



Grattis igen till 25 år! Kan bara som en () berätta i förtroende att jag inte heller gick till tandläkaren förrän jag var 25... 10 (tio) hål, inte kul, inte billigt! KRAM

2009-09-02 @ 11:37:24
Postat av: Stina

Jag har inte heller vart hos tandläkaren sen jag var 19 år, och då konstaterades att jag hade ett hål som jag skulle komma tillbaka och laga..men jag har fortfarande inte lagat det...har inte haft råd, eller iaf inte velat lägga pengar på det...men nu är ju jag mamma så jag borde kanske ta och rycka upp mig och ta tag i sånna vuxen saker...men å andra sidan så är jag fattigare än någonsin som nybilven mamma, så vid närmare eftertanke får det nog vänta ett tag till.

Puss på dig!

2009-09-02 @ 15:21:16
Postat av: Åsa

Du är bäst Fia! Utan snus och god äppelkräm!!!Ludde och jag är stolta över dig! BAMSE KRAM!!!!

2009-09-02 @ 22:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0