Tack jävla skit vädergudar.

Ny vecka nya möjligheter! Det är väl så det lyder?! Själv tycker jag att alla veckodagarna ser likadana ut, plugg mat och sov. Kanske några droppar öl på de veckodagar som benämns "helg". Sitter som vanligt på biblioteket och läser, skriver, kraffsar mig i håret och funderar över varför eller varför inte det är löneojämnhet i ett land. Vädret är ståralnde fint numera, tack som fan (för att använda min sambos uttryck) Sverige för detta vädret. Jätte kul att det kommer sol NU när temperatur är lägre än den var i somras! Tack för att vi fick regn i somras och sol nu när plugg/jobb dragit igång. Tack så mycket för att jag missar solen ÄVEN detta år. Jag är så tacksam för att det blir en "vinter depp" i år med pga att jag inte fått min soliga sommar. Tack vädergudarna, ni tänker verkligen till!

Jag är inte bara bitter och ironisk, jag är även glad över min helg! Jag inser nu hur mycket mer man uppskattar varandra när man inte hinner ses. Så jag har haft en otoligt bra helg, trots större delar inslag av plugg. Det är en vecka kvar till min omtenta i Organisation och Ledarskap. Jag pluggade på den i helgen och det är otroligt intressant. Jag har bara kommit på att jag kan inte lära mig ALLT i den kursen eftersom jag lägger massor med tid på den här kursen jag har nu. SÅ sålla är mitt nya ord.

Vill ut och fota idag, när det är fint väder och löven blir röda/gula. Fast jag gillar inte hösten som årstid men jag utnyttjar mer än gärna de vyer man kan få!

Ska på yoga i kväll, undrar om gymkortet funkar eller om det har fått något slag "gymkortsrost-när-man-inte-dragit-kortet-på-ett-halvår". Det lär ju visa sig.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0