Sökes: propp till hål i hjärnan!

Jag är så glad, vad många det är som läser min blogg, jippiii!

Jag är iofs mindre glad över mitt plugg. Jag fattar inte just nu. Skulle träffa Lina vid åtta, synd bara att jag inte ställt min klocka tillräckligt, mste välja veckadag för när klockan ska ring vilket jag tydligen glömt (hjälper föga om klockan ringer på tisdag eftersom det är onsadag idag) ordentligt så jag vaknade åtta. Panik. Men jag var på plats tjugo över, puh! Lina måste tro att jag är den mest förvirrade personen på jorden. Plus att nu bloggar jag istället för att läsa om produktionsmöjlighetskurvan och dess lutning.

Allt snurrar bara runt. Det kanske inte är tätt i min skalle, jag tror att jag har ett lite hål någonstans där saker och kunskaper sipprar ut. Alltså jag har fattat att det handlar om "att får att få en sak måste man ge upp en annan". Precis som i verkligeheten. Sitter jag och bloggar får jag mindre tid till att plugga, glasklart. Men sen när det ska börja blandas in en massa andra ord, begrepp och kruvor så vet jag inte riktigt vad jag ska tro och hur jag ska lära mig. Måste hitta en propp till hålet i hjärnan! Jag menar, vad mer kan jag blanda in i kombinationen plugg vs blogg. Jo kanske vad får jag ut mest av, bloggande/pluggande, jo det är ju då pluggandet. Eller?! En examen kan ta mig till nya arbeten, MEN om läsarantalet ökar som det gör nu så kanske jag blir den nya "BlondinFia", och då kan jag tjäna pengar på det med! Vilken nationaleknomistudent jag är *nööjd*!

Jag har sovit cirkus tio timmar inatt. Så trött är jag inte. Fan så skönt det var. Vi hade en trevligt/rolig/mättande upplevelse igår med tjejrna på jobbet. Herregud vad mätt jag var. När jag kom hem kollade jag nätet i tio minter sen la jag mig med kläder/smink i fosterställning i soffan och somnade. Jag kommer ihåg att Lousie tappert försökt prata med mig, gick nog inte så bra. Jag kommer ihåg en mening "älskling jag vet att du sover, men kan vi prata lite?". Stackars tjej, vi har inte sett på hela dagen och kommer hem till en sovande mig. Den som lyckas pratar med mig när jag sover/vaknar eller lyckas väcka mig när jag sover och få fram en konveration är bra. Jag blir så jävla sur när jag somnat till och sen måste vakna. Är det något jag är bra på då är det fan att sova! Stolt, nja...

Tillbaka till gårdagen och mättnadseffekten (kändes lite som ett natinalekonomiskt uttryck). Som ni trodde, ni som var med, så kommer jag mkt riktigt lägga ut bilderna jag tog. Så är det!
De tjusiga menyerna och Jennifer. De ihop rullade menyerna är skit snygga, men det gäller att hålla i dom när man ska beställa,  tveckar men en sekund och lyfter armanra rullar de ihop igen. Även lite nationalekonomi här, snyggt eller praktiskt?!

Emily och Erika.

Självklart vill jag vara med på bild brevid bossen ;)

Vi saknade Kajsa, hon var sjukt som större delarna är av Sveriges befolkning nu. Jag tror inte att det vuxit ut någon knorr än, hon pratar  inte grymtar, så det är nog inte svin influensan!
Jag tror att det blev lite "hets" mellan Emily och mig. Tapas är ju menat att ta fler rätter för att få en "huvudrätt", och nog tog vi ett par rätter. Herregud, jag tror nog att vi trodde lite mkt om oss själva. "Ska vi inte dela på en potatis iaf?!" "Jo lätt"... "Lite vitlökschampinjoner klarar vi väl" "Ja det gör vi ju"... Men det gjorde vi ju inte. Plus de "egna" rätterna som både Emily och jag tog, blev det lite safigt. Kanske därför jag toksomnade när jag kom hem, en annan slags matförgiftning.


Nog om mat och andra roligheter, tillbaka till böckernas värld!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0