Ryck i dörrarna på tjej toan...

Måndag igen, tiden går sjukt fort. Helgen bara rasade förbi, men det var en bra sådan!
Kräftskivan blev riktigt lyckade, jag hade så kul. Det var mkt folk och alla verkade trivas. Vi kolade matchen och en massa kräftor, trot eller ej så serverades det kräftor. Pressenigarna (hur det nu stavas) gjorde en bra insats, för självklart så regnade det. Jag hade stor nytta för mina gummistövlar ialla fall när jag klättarde upp och ner på stegen för att sätta upp presseningarna. Det var iofs varierade kommentarer om dem, men jag är glad för dem, ha! Vi gick ut till "Vallen", kan inte riktigt förstå allt ståhej kring det stället, en vanlig krog med vanligt onyktert folk.


Smått stirrig av att bli fotad, karin är fotografen:)

Jag tycker att vi svenskar är så bra på att stå i kö. Det är nog en av de grundpelare vi får när vi uppfostras här. Jag skulla gå och kissa på "Vallen" och hamnade i kö. Det var någon tjej innan mig. Vi stod snällt och väntade på de fyra toaletterna som, vi tyckte i alla fall, lyste rött från låsknappen. Jag babblade lite med tjejerna bakom mig i kön, det gamla vanligt "ja det tar ju så lång tid för tjejer när de ska på toa" "jag tar minsann inte lika lång tid på mig". Lite så på-toan-på-krogen-prat, plus att de påtalade att jag tydligen blödde på mitt finger och blodat ner min vita skjorta, fuck. Iaf en toa blev ledig och det var min tur... När jag kom ut (självklart efter endast 1 och en halv minut) så går en av alla tjejer i kön och ryker i dörren på de två toaletterna längst bort, ÖPPNA. Det var ingen där, å snälla som vi var innan så stod vi bara där och väntade på att någon icke-kissnödig tjej skulle komma ut. Så går det när man är för snäll i toa kön. Så jag uppmanare er nu att "Ryck i dörrarna på tjej toan"!!

Tillbaka i skolan är det fart igen. Lina, mina nya pluggkompis och jag började i morse med vårt grupparbete. Vid tolv hade vi lektion med den lilla rumänska farbrorn. Denna gång hade de lyckats få tag på en föreläsningssal som inte rymde hela kursens deltagare. Plus att det fanns ingen mik, så det rumänska mummlet som brukar störmma ut i högtalarna hördes inte alla. Han börjar högt och tydligt läsa från powepoint slidesen, men det mynnade alltid ut i mummel. Ingen hörde och det var varmt och han läser bara rakt från bilderna. Så både jag och Lina valde att gå hem och läsa själv i stället. Förhoppningsvis som kommer min röst eka lite högre i mitt huvud än vad hans gjorde.

I kväll blir det säljmöte på Albrekts! Det är alltid kl med lite personalmöten för då hinner man träffa alla. Eftersom vi alltsom oftast jobbar själva hinnar men knappt träffa de andra. Vi får väl se vad bossen lärt sig när hon varit på sin konferanser...

Så var det med det!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0