Maffia och budgetar?!

Okej skolan är igång, ordentligt. Nu är vi inte nollor längre utan här kastas man in i Nationalekonomins underbara värld! Inte mig emot, för förra hösten fick jag ju krupp av att vänta på att det skulle dra igång. Denna höst, jag behöver inte vänta, det ÄR igång! Men det bästa av allt är att jag slipper ha det jävla tygbandet i skallen som vi tvingades gå runt med förra året. Hahah, men det får "småpluttarna" göra nu!

Jag fick användning för mina nya brills idag, jag satt och kollade på Power point presentationen och reflekterade över att ena hörnan var suddig.. -"HA  HA", tänkte jag och plockade fram mit lilla glasögonfodral och krängde på mig mina nya fina brillor! Fungerade ju så bra.

En liten farbror, som enligt mig såg ut som en seriefigur ur en maffia serie, men rumänskt ursprung ska hålla i kursen. Han hade en trivsamt men svår röst. Eller det var snarare hans svenska som var lite svår ibland... Hn försökte skämta fler talet gånger men lyckades mest så där med det. Jag tror ingen hörde. Han hade en mörk blå kostym och en sån fin liten servett vikt i fickan på bröstet, en röd! Han hade en stor maffiosisk ölmage, så jag tror nog att han doktorerat i det ena och det andra... (pistolskjutning, "tvinga fram svar kursen", utpressningsexamnen och lite annat står nog på hans CV)

Min konstiga sjukdom som jag hade igår, har tydligen gått över. Jag var sjukt dålig igår. Hela huvudet bankade och kändes ihåligt, jag kände inte att jag hade feber, men termometern talade om att jag hade det, plus att mina fötter var vansinnigt kalla... Louise kom hem som en räddande ängel med soppa, för jag hade inte ork att göra någonting. Jag var varm och ledsen, grät lite och somnade i Louise knä, det var tydligen det som behövdes för idag mår jag helt ok, visst lite lite ont i halsen, men det är ytterst lite. Hungrig är jag som en galning, så jag är nog inte så sjuk. Det hela kan ha lite med att jag försöker sluta snusa... Kroppen blir väl inte fullt normal då antar jag. Jag skrev FÖRSÖKER, inte lovar på heder och samvete att jag slutar nu och för all framtid, jag försöker.

Men jag sitter fortfarande i skolan, måste skriva ut en bunt med papper och sen dra förbi biblioteket för att se om man kan låna kurslitteraturen, vore ju skönt att slippa lägga ut 500 :- på det. Jag vet inte hur ekonomerna på Csn räknar när de lägger ut månadsbudgeten för oss studenter, vi har nog inte samma referensramar gällande shopping och levnadsstandard.

Ciao!

Jag lånade en bild av Stina, hihi... Lika som bär påstår hon?!


Kommentarer
Postat av: Stina

Ni är så gulliga båda två!!

2009-09-02 @ 15:15:33
Postat av: Fia

Hahaha vette fan om jag tar det som en komplemang :), inte på detta kort iaf, haha!

2009-09-02 @ 18:38:18
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0