Jag är en pluggponny... ett motiv om något!

Ja jag vann inte tävling om exemplaret "Principles of microeconomics" idag heller. Jag var här halv nio och det är tydligen lite i sena laget för att battla om boken med stort B. Fan vad jag ska, stolt, stega in på biblioteket runt åtta den morgon när jag fått MITT EGET exemplar! Då kan mystery-book-människan sitta där med sitt LÅNE exmelpar, ha!

Smart som jag var så tog jag cykeln idag, smart drag av mig. Det är inte ofta jag känner mig bättre som cyklist än som bilförare men idag var det gött att vara cyklist ska ni tro! Glider över vid "grön gubbe", fick lite friskluft i min rassliga sjuklungor, snirklar mig in på alla genvägar (lite av mitt favvo ord och lite av en filosofi i mitt liv "Genvägar") och slidar in på cykelparkeringen som är PRECIS utanför dörren in till bibblan, det kändes fint! Jo genvägar är viktigt för mig, jag försöker med allt jag göra vara så effektiv som möjligt. Så genvägar, snabbare sätt att räkna pengar vid stängning, diska, duscha, klappa katten, ha sex (hahaha okej inte det då...)... Ni fattar. Allt ska gå så enkelt som möjligt. och tillfredställningen är stor när jag nu hittar detta nya sätt eller nya väg som gjorde min dag lite effektivare. Jag tror frugan blev lite fundersam när jag kom hem och berättade stolt att jag hittat en cykelväg från jobb och hem som inte var ett enda rödljus på! -" Eh jaha vad bra" eller så blev svaret. Förstårligt om man inte har samma behov får jag kalla det av effektivitet. Men rödljus tar tid och du kan ju inte riktit styra cykelturen själv. Min största fiende i Kalmar måste jag då utnämna järnvägen till. Fan, den går mitt genom city. Jag bor på ena sidan och skola/jobb på andra. Å nej jag har inte börjar, kanske skulle det föresten, studerat tågtidtabellen för att se när jag kan åka till jobb/skola. MEN, hahaha, jag vet att det är ett tåg ganska nära 13,00 som jag gärna hinner cykla innan bommarna går ner. Lite knäpp, underlig, med mkt ideer, jag?! Har funderat på det länge jag med. Har kommit fram till att det finns ingen botemedel, sorry :)


Igår hände mycket. Jag kom bland annat på att jag har det mesta... som man kan bli retad för. Jag är nybliven glasögonorm. Jätte bra motiv för en mobbare. Jag är plugghäst, jag kanske inte de som sitter dagar och nätter, men en liten plugghäst, så en pluggponny är jag. Kolla, motiv igen! Sen har vi det mest tacksamma för folk att anmärka på, jag är blond. Ja menar hur många berättar blondinhistorier för en brunett eller lite skrattande tittar på en med blicken fattade-du-detta-blonidie... nix ett motiv igen. Sist men inte minst, jag har ju gått och blivit lebb/flata/homo... Herregud jag är ju som en helt bok av motiv för att bli retad. Ja det kanske är så att jag tagit på mig alla dessa egenskaper på senare år, blond har jag alltid varit. (Förutom två gångar när jag i någon förvirrat ögonblick färgade håret brun, bah!) Ja sånt här funderar jag på om dagarna, det kanske inte är så konstigt att jag är förkyld lite då och då, kroppen orkar väl inte putta ut all skit, haha!

Apropå min brillor, jag hade den igår på jobbet. Det gick bra, jag ser lite sämre faktiskt med dem. Inte just i glasen men den är ju en satans båge i vägen. Plus att jag kom mig själv trycka upp brillorna där mitt mellan ögonen, as nördigt. Ni vet rätta till brillorna med typ tummen eller valfritt finger på "pinnarna" mellan ögonen. Jag tycker det ser lika illa ut som att peta sig i näsan. Iaf, jag hade en man som kund igår, han var väldigt prat glad och berättade om sin utländska vänner som ville ha saker med svenska "tre kronor" på. Han berättade att jag åkte till Stockholm för att köpa dessa och så vidare. Jag såg bara honom från sidan hela tiden, men jag kände att han kände en viss connection till mig. Gissa vad som hände när jag helt plötsligt, efter att ha gått iväg för att hämta en miniräknare tror jag, stod mitt mot honom! Vi hade lika dana brillor, hahahah! Hans var nog lite äldre än min men ändå... dödskul! Han kanske tyckte att vi hade något gemensamt, det hade vi ju, och ville prata.

Någon annan jag pratade med var en viss Emma. Emma är inte så intelligent alls. Jag blev mkt arg när jag pratade med denna Emma. Emma du är trög ville jag säga men det var lite svårt. Denna Emma är nämligen Telenors elektroniska/digitala sekreterare. Satan så jobbig och trög hon var. Jag skrev "vill avsluta internet i mobilen", Emma svarade "jag har lite problem att läsa så få ord, jag kan se att du vill avsluta något, skriv lite mer utförligt". Jag vet att jag har en förmåga att slänga ur mig många ord på lite kort tid, det kan bli så att folk inte hör, men i skrift??! Så jag skrev mer utförligt, ingen novell men ändå fler ord. Nähä då kunde fröken Emma inte läsa så många ord... Efter ett tag så gav jag upp Emma, jag tror att jag får gå in och prata med pojkarna-bratt i Telenor butiken istället. De ska nog förstå mig när jag formulerar meningar, annars får väl de med tala om ifall jag använder för många ord *flinar*.

okej nu ska jag lägga min kreativitet på att studera, ni vet pluggponny som man är!
Ciaaao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0