Plats ett...

Tiden går så vanisinnigt fort. Jag hinner knappt med. Men det är väl så det är när man har mkt att göra. Måndag närmar sig med stormsteg och det är dags för tenta snart... Vet inte hur det kommer gå, har pluggat så mycket jag hinner, prioriterar nationalekonomin före, den vill jag inte ha omtenta i.

Fredagkvällen spenderades på Maxi, vid skrivbordet och i soffan. vslutade min kväll med att kolla på två avsnitt av lyxfruar i Hollywood. Förlåt mig, antar att ni fattat att jag inte gilar dem, men den ena är ju mer blåst än den andra. Blir mörkrädd. HAde jag varit kristen hade jag bett för dessa kvinnor. Jag förstår inte var de ska uttala sig som de gör... magiskt. Men jag har hittat ekvationen, mindre intelligent = mer lyckosökerska. Jag kan förstå att har man bott i USA i tio, femton år så är det lätt att tappa svenska språket, men man behöver ju inte bli helt tom i skallen för det, eller?! Eller var de det innan, antagligen?!
Ni fattar, jag gillar dem inte, men kan ju självklart inte låta bli att kolla på det eftersom jag vill bli lite upprörd och ittirerad över något som egentligen inte angår mig. Igår var en sån dag. Ska släppa lyxhororna, eller jag menar lyxFRUARNA, nu!

Jag har hunnit vara kreativ en gång under de senaste dagarna. Jag gick och köpte papper för utskrifter som man sen kan överföra till textil. Så kul! Nu vill jag bli kudddesigner med mina egna tryck. Jag vill så mkt så! Tänkte överraska Louise med ett örngott, med en av hennes favorit bilder som jag tagit. Riskerar överraksningen momentet genom att lägga ut bilderna här, men hon har nog fullt upp i Nyköping och hinner nog inte kolla min blogg. Hoppas jag, just denna gång iaf!

Jag älskar min nya skrivare! Jag fick ut ett a4 med min bild på. Sen behövs ett stycke textil och ett stryckjärn.

Efter att ha struckit och dona så blev det så här. I just lööööve it! Nu ska vi ha kuddar med mig på överallt! Kul va Louise?! Man ska väl välja de motiv man gillar mest, jag själv haha! Men testet blev något annant, min kedjebild!


Mysigt värre!

Idag ska jag hinna jobba lite. Forsätta plugga. Laga kyckling lasange (gillar du va Nathalie?!) och ha några timmar med flickorna Lina och Jennifer. Förhoppningsvis bara prata, äta och dricka lite rödvin... inget plugg alltså denna kväll/natt.

Lite tomt utan Lousie faktiskt. Hm, kan man ju inte tro när hon bara varit borta en lite stund. Men jag är van och bortskämd med hennes närhet och att hon finns tillgänglig. Jag unnar henne verkligen tid med sina vänner, men jag kommer bli glad när hon är hemma igen. Konstigt att sova utan att känna henne brevid mig. Katterna är tyvärr inget vidare stöd, de kloar på mig, jamar hela tiden och har ner blomkrukor. Nä, nog kommer Louise på första plats allt! Katterna får inte sova med mig heller, även om jag är själv, nix pix... inga håriga monster i mina säng. De har ju resten av lyan att speeda runt i på natten, de behöver inte förstöra min nattsömn genom att attakera mina ben under täcken, klarar mig utan det!

Tillbaka till skolan underbara värld. Snart är det över, tentorna alltså!
Ciao!




Kommentarer
Postat av: Karin Ekholm

Va snyggt det blev! Riktigt schysst idé :)



Kram

2009-09-27 @ 14:06:09
URL: http://karinafkalmar.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack! Jag det är inte så dum ide va?! Så du kan ju vänta dig en t-shirt med ett foto på mig när du fyller nästa gång ;)

Kram!

2009-09-27 @ 18:17:40
Postat av: Lena

Åhhh my god va coolt!!! Hehehe...nu började min kreativa sida av hjärnan jobba...två såna bilder vill jag ha..du vet vilka bilder!! Kan man beställa dem av dig?? blinkblink



Vi höres...kram Lena

2009-10-01 @ 21:30:44
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0