Piff och Puff, Musse Pigg, Kalle Anka och Anna Anka...

Hahah, det var någon som sa en gång att, eller flera sa, Louise och jag är lika. Kolla dessa bilder från igår, Piff och Puff?!



Piff och Puff hade i alla fall väldigt mysigt igår. Maten var jätte god och denna gång åt jag faktiskt lagom. Lammkorv var nog favoriten igår. Självklart blev det ett stopp på "Lilla Puben", vad vore en ute kväll om vi inte tog ett stopp där. Fick se en spya, inte min egen, på nära håll igår. Fan vad vidrigt det är. En kvinna som försökte hålla för men det sipprade mellan fingrarena, ägaren var mottligt irriterade...

Något som jag irriterar mig på eller har som en mkt dålig vana, eller vad jag ska kalla det. Det är att om jag träffar på en person med något som "sticker ut" i ansiktet. Något som kanske utmärker sig lite mer än annat i ansiktet, så får jag en kroppslig reaktion. Reaktionen blir kli. Kli,kli,kli. Jag kan inte hjälpa det, det bara börjar. Det hände en gång, som jag så väl kommer ihåg, för flera år sen att en kvinnlig kund hade väldigt mkt mustach. Jag såg, jag reagerade, jag kliade. Det är ju bara en sån grej som helst inte få hända. Eller?! antagligen så är det väl bara en tanke jag har och den som står mitt emot mig kanske inte alls tänker vare sig på att jag kliar mig som fan eller på att hon hade lite mer hår under näsan än vad jag har. Men känslan är att jag inte får klia. Kanske därför jag göra det. Det kan vara ärr, märken, hår, leverfläckar... ja allt möjligt. Så träffar ni mig och jag börjar klia mig i ansiktet så har ni uppenbarligen något i ansiktet som jag anser "sticker ut". Hahaha, nä det händer inte så fort någon har en liten leverfläck, men ibland så gör det bara det.

Någon som jag också irriterar mig å är denna Anna Anka som är i mediabruset just nu. Vaffan är det för en kvinna. Hon gör sitt liv till sin mans liv, jag har så svårt att förstå hur man kan leva som hon. Visst lyx och pengar skulle jag också vilja ha, men det får gå till en viss gräns. Jag skulle inte ge upp hela mitt egna liv, min personlighet och integritet för att vara en sidofigur av min make (maka i mitt fall). Självklart skulle jag stötta Louise in i det sista, men va fan Anna Anka är ju hjärntvättad. Hennes uttalanden gör ju inte henne smartare, hon så någon liknande; det är din plikt som kvinna att se till att din man är sexuellt tillfredställd annars för du skylla dig själv om han är otrogen. Jag menar, what?! Har hon ingen självrespekt?! Jag tycker det låter som våldtäkt...  Eller det hon sa om att männen ska försörja sina fruar och barn, inte vara hemma och byta blöjor. Jaha, vilket århundrande lever hon på. Hon glömde nog att det finns en stor mängd kvinnor som faktiskt vill göra karriär, s j ä l v a  inte genom ett känt namn tack vare sin man. De kvinnorna vill säkert ha barn och kombinera det med karriär, då måste ju partnen också "dona" hemma. Jag önskar att det till störst del är någon slags PR kupp, så att denna Anna egentligen inte lever på detta sätt. Hm, för mig låter det så overkligt, hennes namn blir ju dessutom lite seriefirgurs-aktigt, så det kanske bara är på låtsas... förhoppningsvis.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0