Smset, livsfarligt...

Jag har upptäckt att det är lika farligt att smsa när man cyklar som när man kör bil. Ja, jag är en sån som smsar i bilen, men det är ju så smidigt. Jag vet att det är livsfarligt, men antagligen var smset mkt viktigare än att leva. Jag vinglade runt med min cykel på bilvägen idag. Bilvägen tar jag ju för att det är "effektivare". Det går snabbare och det är inte en massa trottoarkanter som jag måste skumpa över. Alltså när man är mitt i ett sms så kan man ju inte lägg telefonen i fikan, det funkar inte så. Utan då vinglar man vidare och skriver vidare. Vi lever i ett mobilt samhälle och därför borde även andra trafikanter vara medvetna om det otroligt viktiga smset som jag höll på att skriva, eller?!

Nu när jag dessutom måste värma händerna i jackan eller tröjärmen är livsfaran total. Satan så kallt det blivit. De pratatde om snö i mellan Sverige på nyheterna idag. Snö liksom. Som jag sagt innan jag vänter fortfarande på sommaren. När kommer den? tio månader kvar?! Eller?! Usch å blä för höst och kall kall vinter. Nu vet jag ju att vintern här nere inte är särskilt kall men ändå, det är ju inte läge att ligga på stranden varmt ialla fall...

Sitter och funderar på vad man gör en fredag om man inte vill sitta hemma och kolla film och hade tänkt en "vithelg". Hm, inspirationen är inte på topp...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sluta! Jag säger det inte mer än en gång. Jag tror det räcker. Lova mig att aldrig mer sms:a när du kör bil, (eller cyklar!!!). Jag talar av egen erfarenhet! En sekund. Det är allt som behövs...Allt som kan göra att ditt liv slutar på denna jord. Tänk efter. Är det värt det?? Mitt liv snurrade bokstavligt runt på en sekund och mitt liv fastnade som tur var i mitträcket...Annars hade jag hamnat på andra sidan vägen...kanske mitt i en långtradare...för ett sms där jag skulle säga vad vi skulle veckohandla...Kul vecka det hade blivit! Så, jag behöver inte säga det igen, va? Ok, bara ifall du inte lyssnade ordentligt! SLUTA!!!!

2009-10-05 @ 00:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0