Japp jajemen!

Inget är som väntans tider. På fredag får jag ett svar som kommer avgöra min vår lite grann. Nä inget nytt under himlen, utan resultatet på en tenta som kommer avgöra lite för mina beslut inför våren. Jag går och studerar listorna för tenta reslutaten och kollar min resultatweb, trots att läraren i kursen sagt fredag. Men jag kan inte riktigt vänta...

Vi ska skriva en rapport om Brasilien i denna kurs. Risken blir ju att jag blir alldelse för sugen på att flyyta dit så att jag bara säljer av allt här hemma, tar frugan under ena armen och katterna under andra och drar. FÖR i morse var det frost på bilarna utanför på gatan. OCH jag såg ett tunt isskickt på vatten pölarna. OCH jag har hört att det snöar inte så långt härifrån. Fan, dags för bitterhet igen, jag vill INTE ha vinter. Inte ännu. Jag har sett dunjackor idag och vi diskuterade alla butiker som börjat med julpynt. Jag blir så besviken. Vill helst ha shorts, linne, solbränd kropp och fräknar på näsan. Men allt detta gick jag misste om... Och vad går jag in i, en vansinnes höst som jag har noll kontroll över just nu. Suck vad jag är bitter.

Men jag har det bra egentligen. Livet är inte så farligt.

Jag hatar bara att inte ha kontroll. Är ett litet kontrollfreak, men kan inte utöva detta. Det kliar i fingrarna att gå in på diverse arbetsförmedlings sidor och se vad det finns för jobb. Det kliar i fingrarna att sparar alla pengar jag kan komma över och ut och resa om det så ska betyda att jag ska leva på havregrynsgröt. Men det går inte. Jag kan inte. Jag kan inte fly från denna pluggsituation som stänger in mig i ett hörn, för då kommer det bara komma ikapp mig senare i livet. Så det är bara att ta tag i saker!

Det ska jag göra nu, ta tag i saker, saker som jag redan tagit tag i innan men som inte räckte till den gången...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0