Höst, kan vara ok ändå!



Okej hösten är kanske inte så tokig, jag vet inte har inte bestämt mig om jag ska börja gilla den eller inte. Jag har ju aldrig varit en "höstmänniska" så varför skulle jag ändra mig?! Jo för att alla kan ändra sig och det är ok. Fyllde på min höstgarderob idag. Med ett par vantar, med långa "skafft" (vad heter det som går upp på armen på en vante?!) Tycker de var coola och passade ju så bra med mössan och halsduken, herregud vilken matchning! (Vet inte hur och när jag ska använda de men det kommer jag på snart!)

Jag har blivit helt såld på mössor. Jag har aldrig fattat det innan, förstod inte Louise konstanta letande efter huvudbonader, men nu har det gått upp ett ljus varför. Kan inte sätta fingret på det (eller jo det kan jag ju eftersom mössan sitter på huvudet),men det är något denna höst som gör att jag vill ha mössa. Och halsdukar!

Köpte örhängen idag med, fan så snygga. Har velat ha ett par ett tag och hittade ett par på Indiska, det var lagom tjocka! Har inte hittat såna innan som riktigt föll mig i smaken, men nu så unnade jag mig ett par, dyra var de med, 40 stålares!! Har kommit underfund med tekniken att "bygga ut" garderoben istället för att köpa ny. Jag menar det går ju att kombinera en massa skit man har med ett halsduk och ett par nya örhängen, DA! Lätt som en plätt jö... Är ju student så jag ska ju inte ha råd med massa nya kläder, så jag anpassar mig nu, haha. Dessutom är det mer utmaning att bara köpa litelite nytt, och ändå ser bra ut!

Lärde mig en massa idag, om arbetslöshet. Det kan ju verka tråkigt men av någon anledning tycker jag att det är intressant. Genom denna kurs så får nyheternas och media i övrigts prat om arbetslöshet, penningepolitik, inflation coh samhällsuppbyggnad en annan mening. Även om jag är bittrar en någonsin över mina mindre strålande resultat, är jag glad att jag valde denna kurs. Mkt allmänbildande!

I morogn kommer pappa och farfar! Ska bli riktigt kul att få visa farfar min lyan och de små monstrena här hemma ( Inte Louise alltså, henne har han redan träffat, hahah). Eftersom jag tog fel på en månad angående omtentan den 14 så kan jag i lugn och ro umgås med pappa och hans pappa! Ska ta dammsugaren på en dansrunda i våningen, så det är fint!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ps. Kolla in lite mössor och sjalar i min kategori "stickhörnan" -kanske något du vill beställa?? Håller på med pulsvärmare med pärlor just nu!!! Lägger ut en bild snart!Kramis

2009-10-07 @ 19:16:07
Postat av: Fia

Klart jag ska kolla det! Vad du är kreativ!! Kram!

2009-10-07 @ 19:25:39
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0