I'm bad, and I know it!

Men jag vet, svin dålig på att blogga just nu. Har iofs för stunden extremt mkt tid över. Inget sitta och plugga sent på kvällarna. Helt knäppt. Får dåligt samvete när jag inte läser något. Hinner fixa, laga mat och sen då... Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Är för van vid att sitta klistrad vid böckerna och inte hinna göra något annat. Igår började jag läsa en av alla inredningstidningar som börjar samlas på hög, det var riktigt nice kan jag meddela!

Macro kursen är i princip klar nu, alla tentor klarade! Väldigt skönt! Vi har ett mindre grupparbete som ska in på torsdag, vi är nästan klara med det!

I helgen hade vi fin besök från Stockholm. Jan hann knappt träffa dem men de verkade haft en bra helg en då, haha! Louise drog runt dem runt hela Kalmar, så som gäster ska. Slottet, stensö, fiket "kullzenska"... Mat och en massa umgänge, kan det bli bättre. Själv jobbade jag eller pluggade, inte så ovanligt kankse.

Vi fick äntligen köpt en helkroppspegel! No more ställa sig på toastolen och kolla hur det ser ut! Det blev SÅ fint. Den ska upp på väggen vid tillfälle, en annan dag eller någon gång.


I spegeln skymtar det som nog är det mest färgglada i vårt hem. Vi köpte även en matta. Jag är glad, Louise är glad och katterna är glada. Louise och jag fick fint i hallen och katterna fick en ny klösbräda. (Jag är redan lagom glad på dem eftersom de pajar varenda blomma + kruka som vi äger, så nu är vi på mattan istället, ÄLSKADE katter)


Den passar utmärkt med tavlorna i hallen. Så matchande så!

Vi köpte även två lampor. Min stora nya favorit kan jag säga. Jag tycker den är så snygg. Enkel design, perfekt riktat ljus och bara så snygg i sin enkelhet. Den står i sovrummet och bara förgyller min tillvaro där.


fick även en brilljant idé till köket. För det är så mörkt över diskhon och de lampor som redan finns i köket räcker inte till. Så vi köpte en sån fin, stilren vacker liten sak med "klämma" i stället för fot och satte på hyllan ovan. Det blev ju också så bra :)
(Kanske mindre kul att ha disken totalt upplyst eller så blir det så att vi kommer diska oftare, eller inte...)



Så kan det gå när man hamnar på IKEA!

I morgon kommer lillebror. Han har med sig plugg, sitt eget då. Jag som precis konstaterat att jag typ ska vara ledig får tydligen gå tillbaka till gymnasiet och vad det nu är jag ska hjälpa/ se till att Mille ska göra. Fick även mail från mor om att jag ska hjälpa den lille sten med detta, då jag känner ett stort stora syster ansvar nu inför detta!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Louise

Så fint vi har det hemma!

2009-10-27 @ 20:04:07
Postat av: Fia

Japp visst har vi!!

2009-10-28 @ 18:30:53
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0