Önskas: turkost vatten och en sol som bränner på huden!

Vad glad jag blir att det finns läsare kvar! Helt otroligt måste jag säga efter en tid av inget skrivande alls. Tack för det! Det blir roligare att skriva då! Statistik kurvan för igår var hög, och jag gillar det!

Är i full gång med att lära mig hur internationell handel fungerar! Skönt att slippa den gamla omtentan som legat i mitt bakhuvud och spökat ett tag nu. Fem timmars skrivande och simsallabim så var det bort och det går att koncentrera sig på det jag faktsikt ska läsa nu. Sen hur tentan gick kan just nu bara gudarna veta, möjligen att den lille rumänen vet, jag gör det inte. Det har blivit en bra hög (ungärfär ett köksbord långt) med papper som ska gås igenom...

Just nu känns det som om de inte kommer ta slut, men det gör det nog innan dagen är slut. Ämnen är ju trots allt intressant så när jag väl sätter mig in i det så går det snabbt och jag skriver, koncentrerat faktsikt! Vem vill inte kunna räkna ut relativpriser mellan olika länder?! Eller veta hur man räknar ut "terms of trade" mellan länder?! Jasså, ni var många!

Som vanligt så pratar jag och L om framtiden. Vi både vill resa, jobba på schyssta jobb, bo nice etc etc. Alltså har mina tankar varit endel utomlands hela morgonen. Men vaffan möts jag av i köket när jag tittar ut?! Jo detta, grått, brunt, lesset träd och en gräsmatta som snart ger upp kampen för att inte bli täckt av snö...


Vem skulle inte vilja byta detta grå och bruna (min färgskala i KLÄDER inte väder, ok?!) mot klarblått och grönt. Ljus mark (sand exempelvis) som inte ens har en tanke på att täckas i snö. Kolla själva, vilken bild känns mest rätt, den ovan eller den UNDER?!


Jag vill mötas av turkostvatten, himlen som är blå en sol som SYNS och lyser, träd som är levande, inte på väg att "vinterdö". Nä usch för svenska hösten och vintern. Just nu hjälper inte ens höstens alla accessoarer för att muntra upp mig. Mer bikinis och solbrillor, short coh linnen, sandaler och flipflops. Inte inte inte vinterskor och dunjacka... *mutter mutter mutter*

Men jag är glad att jag får möjligheten att sitta i Sverige, leva på CSN och plugga nationalekonomi medans löven sakta men säkert blir gulare och tills slut faller ner till marken. Jag är glad att solen fortfarande "går upp" på morgonen och att den nu går ner vid fem, inte vid tre som den gör när det är riktig vinter. Så jag är så glad ändå så!

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0