Lille lille rumänska lärare...

Det är magiskt hur dygnets timmar kan vara så olika. Jag är produktiv som fan från morgon till kanske halv två. Efter det händer något med min skalle och kropp som bara motsäger mitt försökt till att vilja prestera. Jag fattar inte, för sen efter fem så kan jag sätta igång igen. Just nu är klockan tre och jag försöker läsa men det går inte.

Idag startade min nya kurs "internationell economics". Skulle kunna vara en otroligt intressant kurs, MEN det går inte med vår lilla rumänska lärare. Jag ser nu framför mig att jag kommer läsa allt själv fram tills ht09 tar slut i slutet av januari. För föreläsningarna ger inget. Jag försökte verkligen lyssna idag. Men han mumlar, drar konstiga jämförelser (eller så blir de konstiga för att han använder fel ord) och pratar väldigt tyst. Han har en sån röst som man blir sömnig av. Inte så bra kanske på denna nivå av studier. Rätt som det är så ser man att han skrattar lite, då har han antagligen dragit något lite skämt som han själv tyckte var jätte kul men som vi andra inte hörde eller förstod.

Det är bara att kämpa på.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0