Larmgatan 10, värt ett besök!

Helgen bestod mest av umgänge och jobb. Har inte gjort mkt mer. Det är så skönt att bara vara ledig och inte behöva göra något. Det värsta är att disken och dammråttorna inte tar ledig. De förökar sig snarare snabbare när en själv är ledig. Åkte tydligen på att städa idag. Men jag har lite annat att göra också. Dags för omtenta plugg inför den 14, mikro i mängder. Så har inte tid att sitta här och skriva.

Men jag ska rekommendera alla kalmariter (självklart andra också) att gå och äta på Restaurang "Larmgatan 10". Vill man ha gott kött och vill befinna sig i en atmosfär färgat av kinaresturang, skandinaviska vitmålade möbler, stora tunga gardiner, beige och aprikosfärgskala, lite känsla av herrgård och på lite underliga glaskonstbitar i montrar... så gå dit. Inredning är förfärlig men maten vägde upp det hela! Det var riktigt gott! Jag som är en gammal vegetarian, dessutom uppväxen på den kosten, har lite svårt att skilja på kött och kött, men oxfilén igår var så bra! Vitlökssmör. Sky. Potatisgratäng. Blir hungrig ju...

(Bild från dreas hemsida)

Nu ska jag gå och köpa en tung stor och tjock bok på engelska om internationell economi för cirka 600 kronor. Det låter väl det! Roligare kan man knappast ha för pengar! jippiii...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0