Sommarjobb mitt i kalmar stad...

Kalkyleringen är i full gång, jag har ingen koll alls, men det är en kurs i min smak. Det handlar om ren matematik!! Jippi jippi om ni frågar mig. Jag gör allt för att få grepp om min 500 sidor tjocka bok, snart så!

Började stressa lite över sommarjobb igen. Jag vet inte hur långt jag klara mig på timmarna på smyckesbutiken. Jag måste hitta något som gå att kombinera med butiksjobbet... Samtidigt så måste jag ju först göra klart kalkyleringskursen. Prio ett! Jag antar att det löser sig. Annars får jag vara hemmafru hela sommaren. Hoppas på sol och varma dagar! Så kan jag och alla mina hemmafru kompisar ska glassa runt hela sommaren! Gymma, dricka vin, shoppa och ha stora 7 rätter middagar! Jag tror inte Louise har något emot det! Funderade på om vi inte skulle skaffa oss en större lägenhet så jag har något att inreda med. Det tror jag inte heller frugan har något emot. Jag menar jag måste ju få plats med alla gäster, speciellt de som vill sova över! Å det är viktigt med stora ytor när alla mina minihunder i vackra små bling bling kläder ska springa runt hemma. Så nu får Lojsan jobba hårt i sommar.

Om det nu inte skulle bli så som jag tänkte mig med mitt hemmafruande så kom jag på en liten figur vi träffade på i Paris. Han jobbade om staty! Kolla in honom:



Det kanske skulle vara något för mig. Stå utanför kyrkan mitt i stan, vitklädd och sakta sakta sakta röra mig i olika positioner! Jag vet, jag tror det skulle passa min rastlösa själ utmärkt! Stå där timme in och timme ut och bara vara... vara en staty. Inte alla. Han fick några små mynt i sin lilla kopp och det var MASSOR av folk som tog kort på honom. Jag menar, jag gillar ju att synas på kort. Fatta alla turister i Kalmar som skulle ha med sig med hem i sina kameror! I think I found my new job!  Ja vi får väl se vad som händer med statyandet!

Pratade med min kära far idag, han och mamma skulle på det sista föräldramötet för all framtid, minstingen slutar nian. Herregud de har haft ungar i skolan i evigheter. (Jag tänkter inte räkna för då kommer jag fram till hur länge sen det var jag började skolan, haha) Det måste kännas konstigt för dem. Lillskiten, vilket skulle vara min minsta bror, börjar gymnasiet i höst. Coolt! Det kanske blir en vuxen av honom med!

Tillbaka till självkostnadskalkylering och täckningsbidrag!
Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0