Sommaren2009s fluga: FORD!

Jag har hämtat Louise från jobbet nu två dagar i rad. Jag har även tagit bilen till skolan och till mat affären. Hmm, det kan bli så att min lilla vardagsmotion, som även just nu är min enda motion, kan försvinna helt. Självklart är det roligare att åka bil än att gå! Fast jag tycker faktiskt att man får unna sig det när bilen är ny!

Det är olika vad investeringar kan kosta. I förr går investerade vi i en bil och igår investerade vi i en ny lekkamrat till Chelsea. Jag önskade ju en tvångströja och en ny kompis till lilla skit katten. Och nu har vi båda! Den nya lekkompisen är i fula färger och kostade 13 spänn tror jag! Herregud, hon har aldrig varit så nöjd som med denna lilla anskrämliga sak. Kolla själva:




Chelsea log väldigt lång stund med denna fula gröna sak och lekte under soffan, eller så sprang hon runt med den, slog på den and so on. Jag är nöjd om hon är nöjd.

Det slog mig när vi gick runt bland katt sakerna hur förbannat fula de är. Varför måste kattsaker vara så "färgiga", det är bara illgrönt, illarösa eller någon annan vansinnigt skrikig färg. Min fråga är, ser katter färger?!
Det finns ju faktiskt folk, jag, som vill ge sin katt leksaker och kläsbrädor UTAN att det ser för färgglatt ut. Är det kanske lite för överdrivet eller?! Men jag menar lägger man pengar på inredning och det finns en eftertanke i allt man köper till hemmet vill man ju kunna matcha kattens prylar också, eller?! Nu har jag ju inte kollat nätet, det brukar ju finnas det mesta att köpa där, men det som finns i butikerna går bort...

Jag ser gula bilar överallt. Det var som när Louise och jag bestämde att när vi skaffar hund ska vi ha en boxer, helt plötsligt dyker det upp boxrar precis överallt. Eller som när folk får barn, då ser de antingen "gravidmagar" eller barnvagnar var de en går. Som sagt, gult har fått en ny betydelse i mitt liv!

VÅra kära vänner Karin och Martin har också köpt bil. En Ford, så klart. Så det som gäller inför sommaren är Ford. Ferrari, Audi, Lamborgini å allt vad det heter, SLÄNG ER I VÄGGEN. Sommaren 2009 ska det vara Ford! Ikväll blir det crucing med paret MK, Öland tror jag att det är bestämt. Det roliga är att vi ska åka tillsammans men garanterat i TVÅ bilar. Samåkning är inget för nyblivna bilägare, haha!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha vilka nördar vi är. 4 pers i två bilar. De e så d ska va!



2009-05-23 @ 11:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0