Guld och gröna skogar!

Idag var det riktigt kul på jobbet. Det var medlemsdagar och folk folk bra rabatter på ett helt köp! Det är så roligt när det går i ett och är lite fart. Jag hinner ju lära mig mer när det är mer kunder inne. Jag tycker så synd om butikschefen, herregud hon lär ju drömma om min ljuva stämma som klingar" Lena.... koooom". Hahah och stackars Kajsa som alltid blir avbruten, men jag antar att de också var nya en gång i tiden. Jag fick dessutom börja en halvtimma tidigare för att det var så mkt folk, nice! När de ringde satt jag i skolan och vi försökte oss på ett grupparbete som ingen i gruppen riktigt hänger med på och vi var bra less på det. Så det gjorde inget för de andra att jag var tvungen att sticka tidigt.

Vi fick med Chelsea ut igår! Ni skulle sett hur den dampkatten beter sig hemma i vanliga fall. Hon springer runt och ska vara vid en (gärna på en) hela tiden. Just nu försöker hon fånga mitt halsband med tassen, jag tror inte hon fattar hur jävla vassa hennes klor är. Nu fick hon även för sig att tvätta smycket och ta bort det med hjälp av tänderna från min hals samtidigt som hon kurrar och trampar på min mage, tack Chelsea! Iaf när hon fick selet på sig henne igår, blev hon typ förlamad. Hon låg stilla, försökte rulla lite och se om det försvann.  Hon fortsatte så en lång stund. Sen när hon skulle gå, så kröp hon fram, längst väggarna. Hon hoppar annars upp på soffans armstöd som värsta gräshoppan, men med selet höll hon på att inte komma upp... Hahaha jag som på skoj sa för att tag sen att jag skulle vilja ha en tvångströja till henne, jag köpte den visst själv igår. Bra investerat Fia! Hon var dessto modogare när vi väl kom ut. Nyfiken som hon är gick hon runt, åt gräs och klättrade i träden. Hon gillade det!


Hon ser ut som en liten krigare i sin sele! Fast det ser lite underligt ut tycker jag att ha en katt i koppel. Jag är uppvuxen med katter, men de har alltid varit utekatter. Det vore så gött om hon kunde springa runt själv utan att vi behövde hålla fast henne. Men jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag släppte henne och hon försvann...

Har kollat om det är lugnt med semester i sommar. Det var det, så det blir förhoppningsvis två veckor i Nyköping då! Fyller ju förbövelsen "jämt" då, 25! Kanske ställer till med en lite fest då... Vi får se. Just nu önskar jag mig inte semester utan jag önskar mig extra jobb.

Helgen ska bli en FiaLousie helg! Det ska bli så mysigt! Vi ska göra ingenting, eller jo vi ska picknicka på Öland på söndag. Den senaste tiden har vi gått om varandra och somnar astidigt på kvällarna. Hm det är inte så kul, men nu när vi båda har jobb (!!!) och jag plugg så synkas inte tiderna alltför ofta. Hahhaha jag vet att de flesta har det så, MEN jag är van att träffa Louise oftare än tre timmar vaket tillstånd!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0