Lite blogg ändå!

Hahah det är kul att läsa att ni håller koll på min blogg. Jag har inte haft någon tid över. Jag fattar inte vad som hände. Jag brukar ju vara en otroligt effektiv människa som lagar mat, diskar, bakar bröd och pluggar samtidigt. Men nu när jag har ett jobb så blir ju det på bortaplan så att säga. Dessutom en lite utbildning mitt i allt gör att jag inte är hemma känns det som. Chelsea skäler ut en varje gång man kommer hem och sen går igen.

Ja måndagen spenderade jag på tåg och i Göteborg. Kajsa, min nya kollega, och jag satte oss på tåget klockan fem måndag morgon och sen var vi inte hemma förens tio på kvällen.  Kursen var helt okej, lik alla andra kurser jag gått på, fast med Hemtex. Det handlar om, så klart, hur vi ska kunna sälja så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt. Det är samma sak i alla kedjor. Sen är det alltid en massa siffror där kedjan jag befinner mig ALLTID är störst på marknaden! Hahaha. Men det var kul att komma iväg och det var kul att lära känna Kajsa lite mer. Man hinner ju inte prata så mkt på jobbet, speciellt när hon och jag alltid går om varandra.

Jag jobbade både igår och idag. Jobbar såna pass som jag själv nästan skämdes för att lägg ut på schemat när jag gjorde sådana, 15 till 18. Men just nu tar jag tacksamt emot alla tider jag kan få! Det är fortfarande virrigt, hittar inte och frågar hela tiden. Men det är skönt med att vara nya och ha namnskylt med "Ny på jobbet", Jag FÅR fråga och det får ta lite tid. Jag som knappt använder smycken har fullt shå att öppna ett halsband. Ni ska se när jag försöker öppna ett framför kunden, herregud kunden lär ju undra vad jag håller på med. Darrig och det tar tid. Jag ska även hålla redan på en massa olika priser, kampanj erbjudenande och annat. Sälja klubbkort och smyckesförsäkringar. Arbetet sig är inte långt i från Hemtex, förutom att alla varor är hårda, haha. Men Hemtexs sortiment kunde jag ju i sömnen, detta är lite mer att lära sig.
Jag kände att jag kan ju inte arbeta i en smyckesbutik och inte ha några smycken alls. Så jag har iaf börjat använda örhängen! Till Louise stora glädje, jag är tydligen vacker då! Inte illa! Jag har hittat min ring också. Jag blir lika förvånad varje gång jag ser "de höga priserna", Lojsan nu ska du få jobba lite, ringen kostar med extra pris, 40 999:-! Men jag blir nog härdad snart! Jag skulle lätt kunna handla en del, men jag håller hårt i plånboken.

Jag var på en konstig arbetsintervju igår, för DIn SKo. Vill inte jobba där. De handlade dessutom om extraarbete i höst och inte nu i sommar vilket jag vill ha. Människan som intervjuade mig var nog från en annan planet, lite virrig och stissig. Så jag hoppas att hon tyckte att jag var ett UFO och inte ens erbjuder mig jobb. Idag ringde jag en annan butik för att kolla om de tillsatt sina tjänster med extra personal, de skulle höra av sig innan måndag!

Där i mellan så försöker jag plugga och vara flickvän också. Plugget rullar på. Jag går och väntar på ett tenta besked som de verkar göra allt för att ge ut så sent som möjligt. Jag vill ju bara veta om jag ska börja om med budgeteringen eller om jag kan släppa den för stunden. SUCK!

Vi kollar bil också. Louise har blivit en riktigt bilköpare! Hon sköter det, hahah jag kan ju mest vad det är för färg på bilen och om den är snygg! Den senaste som vi väntar svar på är en gul bil. Det är ju inte det jag tänkt, jag har aldrig tänkt mig en gul, men enligt vår bilcoach är den bra! Vi får väl se hur det går!

ÅH jag fick inbjudan till dop idag. Lilla lilla axel ska döpas. Jag önskar att jag skulle kunna ta mig dit men det ser mörkt ut. Herregud när ens vänner nu äntligen får barn så ska jag vara bosatt 30 mil därifrån och dessutom jobba dagen innan... Jag vi ser se men jag tror inte att det blir något.


Ja så är det ibland.
Nu ska jag lyssna på när Jennifer och hennes kör sjunger!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Louise

ja du e vacker i örhängen du ser ut som en ängel min kärlek! :) Ja e glad att du bloggar:)

2009-05-20 @ 19:23:07
Postat av: Fia

Hahaha men jag är väl ALLTID en liten ängel!!

2009-05-20 @ 20:07:58
Postat av: Anonym

VI HAR EN BIIIL!!!!!!!!!! Ja älskar våran lilla familj. Du, ja, chelsea o bilen. :)

2009-05-21 @ 11:17:16
Postat av: Madde

HAHA en som inte kommer kunna sova inatt är Louise. Det enda som finns i hennes tankar är KÖRA BIIIIL !!

2009-05-21 @ 14:03:50
URL: http://muddan.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja nu har vi det mesta vi vill/behöver ha!! Grym liten familj! Ja synd att polisen är så dryga när det kommer till körkort. Jag menar kan man ta sig framåt med bilen borde det ju vara okej att köra!

2009-05-21 @ 17:41:54
Postat av: nallie

Vilken fin bild!

2009-05-27 @ 15:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0