Sveabanan!

Vi har fått tillökning! Inte en sån tillökning som andra par i vår ålder kanske skulle fått utan vi har fått (KÖPT) Sveabanan! Det är vår gula Ford Ka! I morse tidigare än tidigast tog vi oss till Västervik för att provköra den lilla. Å visst 17 passade den oss. Så klockan halv nio var vi bil ägare! (Självklart är bilderna tagna med min nya mobil, ganska bra va?!)


Som sagt jag trodde nog alrig att jag skulle äga en gul bil, efter jag anser det vara en av de fulare färgerna. Men gult har helt plötsligt fått en annan betydelse. Är riktigt nöjd med bilen, synd att Louise inte får köra än, men det ska vi snarast råda bot på. Hehe, blir spännande och se hur det ska gå att övningsköra tillsammans! Ska nog funka bra. Jag förstår inte hur jag ska kunna lära henne något, då jag mest kör på känn. Men det löser sig. Det kanske blir bra om Louise läser teorin och lär mig den och jag mest följer med som "sällskapsdam" i bilen, så hon får öva på själva bilkörandet.

Ett stort tack till Madde, utan dig hade vi inte kunnat köpa bilen! Stackarn fick gå upp ottan och köra till Västervik och sedan hem igen. Vi hade frukost i bilen och hann med en kaffe på McDonalds innan vi var hemma. Jag testade bilen hur snabbt jag kunde åka... hm det går ju iaf i 90 km i timmen i nerförs backe! (Om någon förälder/polis läser så håller jag självfallet alla hastighetsbegränsningar, i den mån jag anser att farten passar sig!)

Det känns lite som om jag lever i en låtsas värld. Allt går så jäkla bra just nu! Saker hinner inte riktigt komma ikapp mig innan nästa roliga grej händer. Jag försöker samla ihop allt men jag går mest i en liten glad bubbla. Så jag har även pluggat idag för att få in lite verkligenhet i tillvaron. Ögonen går i kors men lite hann jag läsa. Jag och Jennifer försökte sitt utomhus och läsa, men solen envisades med att gå i moln, suck. Lilla kaninen Roffe fick följa med ut, men den lilla "braten" ville helst sitta i sin bur.

Vi bestämt oss för picknick ikväll, självklart bilburna! Chelsea har även fått en sele så nu ska vi, hela familjen ut i friska luften, hahaha! Får se hur det går med grillning idag, molnen blir bara fler och fler. Ja nu saknas ju bara villa och ungar så har vi full pott på vuxenpoängen. Förlovning, Icakort, sambos, Ford, katt... VillaVovvevolvo är inget för oss, vi har en egen poängtabell på vuxenskalan!  

I morgon är det full dag igen. Skola först jobb sen... Så var det med det!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan så tjusigt =) gula faran värre =)Kör hårt vetja! kanske roadtrip till Båvenshult Skogsvik framöver? =)

2009-05-21 @ 20:39:54
Postat av: Anonym

Snygg kärra! :)

Nu kommer man iaf inte missa er på vägen haha.

Vet ni...imorgon åker jag (Karin) och pappa till Västervik och kollar på en FORD! till oss :) Haha det är så mycket roligare om vi härmar er allt vad vi kan, kanske skulle man skaffa katt o så med, nää...Ha´t. Kram!!

2009-05-21 @ 21:09:32
Postat av: Fia

Yes! värsta åket!! Hoppas på en Ford klubb här i Kalmar då!

2009-05-21 @ 21:50:09
Postat av: Anonym

Hah skit cool ju , nu tycker jag att ni borde komma upp hit oftare .

Ha det bäst / Mille

2009-05-22 @ 15:01:14
Postat av: Fia

Ja Mille, den är cool! Den går lika snabbt som dina mopeder, race nästa gång vi är i Bettna?!

2009-05-22 @ 17:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0