Rabatter.

Jag förundras över, det har jag visserligen gjort länge, rabatt hysterin som finns. Jag skulle köpa ett frimärke i morse och fick vänta ett bra tag för tjejen innan, kanske var några år äldre än mig, skulle ha tillbaka pengar för någon som hon borde ha haft rabatt på. Tjejen bakom disken blev tvungen att ringa runt till sina kollergor för att fråga om colan var på extra pris FÖRRA veckan... Fyra flaskor får något "bra"pris och denna "stackars" kund hade inte fått rabatten. Hennes kvitto var en kilometer lång så jag fattar inte ens att hon såg att hon inte fått rabatt... Men ialla fall kunden hade ju sätt och fick tillbaka sin 2,50. Herregud 2,50... inte skulle jag ens bry mig om det i efterhand. Det är klart jag kollar bra priser i butiken och försöker hitta billigt samt går på alla "köp fler få rabatt" erbjudanden. MEN inte skulle jag ta mig tillbaka för 2,50. Jajaj hennes problem men det facinerar mig.

Jag är lite besviken på vädret idag, vi har regn. Men det kanske gör att jag inte blir sugen på att gå ut. Det är mysigare att sitta inne med en kopp te och plugga.Jag har ju sönder brända axlar så det kanske är bra att vila lite från solen!

Jag har ju sällskap från monsterkatten. Just nu sitter muppen i fönster och stirrar in i fönsterkarmen. Inte ut ,utan in i förnster karmen. Undra vad det möjligen skulle kunna finnas där... Jaja hon är ju bra söt ibland, kolla!!



Nu kom Jennifer, dags att börja plugga. Tenta om en vecka, puh!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Frida Gustavsson

Hej Fia!

jag jobbar på ju på konsum här i Stockholm och tro mig, det är många som ska ha tillbaka sina 2,5 och det är verkligen fascinerande hur man kan vara så snål! :)

Ha det gott,

/frida

2009-05-28 @ 12:00:55
Postat av: Fia

Hej Frida! Hahaha ja jag facineras otroligt av dessa människor. Det är bara att le och ge ut 2,50 aqntar jag...

Kram!

2009-05-28 @ 12:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0