England i bilder!

Vi började resan med att bo hos Louise farbror med fru, hund och barn. Där var det full rulle från morgon till kväll...
De tog oss till en stor park/skog som var hur fin som helst.Här lekar alla de små barnen, haha


I skogen fanns det blommor som två veckor om året blommar ut och det ser helt blått ut på marken. Helt otroligt fin, jag är ju lite nördig när det kommer till blommor, jag gillar dem!


Familjen består av Jo och lilla Harry!

Simon och Molly...

Och den lilla ettriga hunden Dotty.


Deras hus var väldigt mysigt. Vi hann även vara med på en majfestival. Den var i en mindre by som låg nära där de bodde. De sålde mat och öl och så var det en massa aktiviteter, främst för barnen. Men vi fick ta del av en lite dans som utfördes av ett gäng gubbar, de hoppasde runt med näsdukar och viftade och dansade med några pinnar. De dansade på en massa olika pubar och där emellan drack de bärs. Förstå pub tio, herregud vad de lär vara packade då... kanske skulle vara intressantare att se den dansen.




Dagarna gick fort då vi gjorde saker hela tiden. Simon och Jo bjöd ut oss på mat en kväll. Vi gick till ett ställe som serverade lite grekinspirerad mat. Det var riktigt gott.
Sen tog vi tåget till Louise farfar. Det enda jag hann se av London var när vi bytte tåg på Liverpoolstreet. Men förhoppningsvis får jag se London i höst iaf!

Louise farfar och hans fru var otroligt omtänksamma och jag kände mig verkligen hemma där. Vi hjälpte dem med tomten, vi rensade ogräs på deras baksida. Vi hann även gå ut och äta, gå promenad, kolla lite på stan i den närliggande staden, sitta på puben, kolla fotboll... ja det var saker att gör hela tiden där med.
 




Jag facineras alltid av hus när jag är iväg. I den lilla staden vi var i fanns det massor med fina hus. De är en liten kuststad med riktigt fina och DYRA hus. Ett litet hus, vitt med turkost tak och rosa detaljer kostade tror det var 3,5 miljoner sek.




På detta ställe åt vi middag en kväll och tog en "cream tea" dagen efter. Det var väldigt mysig och personalen var jätte nice!





Vi tog en lång promenad längs med vattnet.




Jag är iaf godkänd av farfar och fick med mig en Chelsea halsduk hem!


Ja det var en bra resa! Vi hann se mkt och göra massor.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Karin B

Hahahaha! Ni är så söta ihop att man håller på att storkna här! Skönt att ut och resa lite. Kramar

2009-05-12 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0