En dag på bibbelibubbelitecket...

Jag har gjort ett monster pass på bibblan idag. Jag började i morse klockan 8, hemma lunch en timma, tillbaka till bibblan efter en timma och läste till klockan halv 6! Well done måste jag säga! Känner att det var en givande dag och jag har fått en massa läst och nedskrivet. Nu är det bara resten kvar, hehe!

När jag sitter på biblioteket så är jag ju inte själv, runt omkring mig fanns massor med studenter såklart. Alla pratar högt och jag lyssnar ibland med mina största "stora-systers-öron" (man hör det mesta med dem!). Vid ett bord satte det sig en kille med sin dator, efter honom kom en av hans gruppmedlemmar, en sån tjej som vill synas och höras, OCH hon lyckades! Senare dök deras två sista gruppmedlemmar upp, de var då inte av samma behov av att synas. En tjej och en kille. Jag kunde inte låta bli att lyssna när det började prata om hur de i morgon skulle framföra sitt arbete. Hon som hördes och han med datorn dominerade hela samtalet, de andra två fick sitta brevid och lyssna. Så fort de andra två försökte lägga in något i diskussionen så var hon som hördes där men en kommentar så de två stackarna tappade tråden. Helt plötsligt utbryter tjejen som hördes "Jaag e så himla tröööött på att behöva prata hela tiden, ni sääger ju ingentiiing om vad ni tycke eller vad hur vi ska göööra, ju..."

Jag blev tvungen att titta bort, jag hade lust att gå fram å tala om att mobbing på Högskolan inte borde finnas. Jösses jag hade inte stått ut med denna jävliga människa. Det fortsatte i samma stil. De började prata om framförandet och hon som hördes utbrister till killen som inte fick prata till punkt: "Alltsåå du behöver juu iiinte presenteraa i morrooon om du inte vill, alltsååå.... Eller vill duu?! För jag meeenar förra gången gick det ju inte tipptopp preciiis..."

VA?! Säger man så till någon, och om det nu inte gick tipptopp förra gången hur i helvete skulle han kunna göra ett bättre framförande i morron men en sån kossa i sin grupp. Snacka om att trycka ner den stackarn ännu längre ner i skorna. De började sen prata kläder inför framträdandet. Hon-som-hördes sa: "ja vi borde ju kanske ha lite fiiinare klääder på oss i mooorron så det ser lite proffsigt ut. Tääänk om alllaaa andra koooommer i jätte fiiina kläder och vi kommer... typ iii hoodtröjor och t-shirts".

Som ni kanske förstår så hade de två tysta studenterna självklart hoodtröja och t-shirt idag... Jag blir förvånad att sådan beteende inte försvinner när man går ut fyra. Men uppenbarligen kan man bete sig så även om man är över 23. Usch vilken hemsk människa!!

Jaja nu ska jag iaf krypa upp i soffan med min katt och min nya "ELLE interiör" om nu Chelsea vill dela med sig, haha! 
Ciao! 





Kommentarer
Postat av: Louise

mina tjejer!!!!

2009-03-10 @ 19:29:23
Postat av: Billy

Fan Fia, jag är imponerad, 8-1730. Inte pjåkigt, Då ska inte jag komma o klaga över mina löktider 8-1645 då =))))))))))))))))))))))))))))))))

2009-03-11 @ 16:04:14
Postat av: Fia

Hahah, okej Billy, det kanske inte är ett världs rekord i lång arbetstid, men jag är van vid kanske tre fyra timmars "arbete" om dagen...

2009-03-12 @ 19:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0