Olika värre...

Det slog mig efter att ha läst en kommentar på mitt senaste inlägg att jag ändrat uppfattning om vad som "ett monsterpass" är. Det slog mig inte då att det jag gjort den dagen, knäppt nog var kortare än vad mina vanliga arbetsdagar med pendling  var innan, japp nog har det ändrat sig. Jag har inte helt glömt att det är en helt vanlig arbetstid för många. Haha, okej jag har gjort ett längre, för mig pass, igår på bibblan och även idag. Om jag säger att mina "arbets"dagar nu inte består av 8 timmars jobb, utan helt enkel lite färre timmars plugg, så kanske min definition av monsterdag blir mer förklarad, he he!  

Jag satt och lyssnade på ett gäng killar som satt och pratade shoppingvanor och beteenden idag. Jag fattade aldrig varför de satt och gjorde arbeten om shoppingvanor men de gjorde de i alla fall. Den ena killen sa: "jag är så trött på tjejer som måste gå runt i massa affärer och kolla på en massa olika jeans och dessutom prova alla olika varianter."
Jag kan fatta att det är jobbigt men vill man inte se om det finns fler varianter? Det fick jag svar på " Nä jag brukar ju gå in i en butik ta ett par jeans i rätt storlek och en t-shirt som jag tycker är bra, sen betalar jag". Aha, jag blev tvungen att titta upp för att se hur killen såg ut och jag kunde nästan se det på honom :)

Sen utbrister han: "Jag tycker det är så jäkla dyrt att renovera, tjejen och jag ska bygga om köket och jag kan inte fatta varför det inte duger med vita vitvaror, nä nu ska det ju vara rostfritt. Å sen skulle vi inte ha kvar bänkskivorna för de var ju fel färg. Jag förstår inte hur tjejer kan tänka så." Hans kompis inflikade, "fast det är ju viktigt med is-maskinen eller hur" Alla grbbarna höll med.

Min fråga är hur många använder is varje dag så att det är värt att investera i en ismaskin som är inbyggd i kylskåpet?? Jag fattade inte hur fan de tänkte, det är ju dessutom fult. Vi är tydligen olika, och det fick jag bekräftat när killen säger, "Ja för när brudar ska köpa dator de skiter ju i vad som finns i datorn: ramminne å så. Ja menar de vill ju ha en  a n v ä d a r v ä n l i g dator, å då är det väl högst intressant viktigt att ha kolla på hårddisken storlek, men de vet ju inget om." 

Inombords skrattade jag, massor. Jag kände inte för att lägga mig i diskussionen, vi bor i Sverige och där "lyssnar" man ju inte på varandra samtal om man inte är inbjuden, eller?! (inte nog med att jag är en fönstergluttare, jag är även en tjuvlyssnare) Men jag hade nämligen lätt kunnat sagt något i samklang med "användarvänlig" dator. Jag tog ju dessutom hjälp av mina bröder innan jag bestämde mig för min, och de ställde ju just dessa jäkla frågor minne hit och blablabla dit. Haha, ja vi är bra olika men det kanske är bra det. Så vi alla får intressera oss för olika saker, hjälpa varandra och arbeta med det! Jag hade ju hellre sålt rostfria kylskåp än "användervänliga datorer"... Å jag går heller runt och provar olika jeans än att ta första bästa, ja menar det måste ju sitta bra både i rumpan och i benen, så det så!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0