Skatteverket, en bra myndighet!

Heja heja budgetering och extren redovisning!! Vi har haft kurs start idag. Äntligen en kurs i min smak. Jag kunde höra på pratade runt omkring mig att de inte var lika uppskattat från andra, att de tar förgivet att vi verkligen pluggar HELTTID under denna kurs. Och att det är en förutsättningen att vi börjar plugga NU för att klara tenta. Utmärkt tycker jag. Men detta är väl ett steg i min grå/beiga identitet! Det är kanske därför jag gladeligen gör denna kurs! Inlämningsuppgift till dag 2, då är det verkligen igång, hehe!

Fick skattebeskedet idag! Det var en roligt syn vill jag meddela! Sen kan jag ju dra av lite för alla milen med bilen, så det kan bli en schysst summa. Den summan kommer ju se desto mindre ut om det inte dyker upp ett sommarjobb. Då blir helt plötsligt den stora summan väldigt väldigt liten... Fick mail från Forex nyss att " de haft många sökande och hög konkurrens. Vi vill meddela att tyvärr är det inte just du som får komma på intervju". Suck å stön... Men men jag fortsätter skicka ansökningar till alla möjliga ställen. Tänk att ett sånt nej kan vara så knäckande plus att jag analyserar det som faan. Hm, varför vill de inte ha mig då? Jag som är SÅ trevlig och har hunnit med en del under mina fem år sen studenten. Men jag är tydligen inte tillräckligt trevlig och det jag hunnit med är tydligen "inte det vi letar efter"... FUCK!

Jaja sånt är livet. Blir det inget jobb får jag väl leka hemmafru hela sommaren! Det vore ju en syn för gudarna!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0