En toklyckad lördagskväll/natt!

Jag ryckte upp mig efter att jag surat över min huvudvärk. Tog mig ner på stan och gjorde lite ärenden. Jag kom nämligen på att inte nog med att vi bara har 6 st gafflar/knivar/skedar (vi skulle vara 8 på middagen), ett för litet bord och för få stolar så äger vi bara fyra vinglas. Mitt mission, hitta vinglas. Jag gick, lojal som jag är. till Hemtex. Jag hittade fyra nya, inte alls samma sort som de vi har man jag överlevde det! Martinkarin lovade att ta med bestik till sig själva, haha, Jenniferemil bidrog med en stol och skulle lämna ett hyllplan till iläggskiva. Hyllan var tyvärr 40 cm för kort. Men när jag stod och strök fick jag en fenomenal idé:



Smart värre va?! Jag är kanske inte så dumt som jag kan se ut. Visst det sticker ut lite på sidorna men jag tänkte att det får gå. (Frågan är när jag kommer skruva ihop den igen, hahah... kan nog ta ett tag).
Sen var allt klart! Min avdelning iaf. Fixa dukning, ragga bestik, stolar och fick bord. Vilken festfixare jag är!



Louise stod för maten. Hon komponerade ihop en mkt bra meny! Vitlökssoppa med basilikakrutonger till förrätt, lammstek med potatismos, broccoli och rödvinssås till varmrätt. Ja ni hör ju själva! Det var stekdebut för frugan och hon klarade det galant! Gästerna och jag själv var väldigt nöjda! Även hon själv för den delen!




Det blev kaffe och choklad bit, det blev spel ("ordglädje" scharader, rita eller beskriv), det blev mkt prat och skratt. Chelsea var en riktig lite uppmärksamhet fröken. Hon tog tillfället iakt att uttnyttja våra lättcharmade gäster och fick både leka och gosa, massor! Sarajesper hade nog kunnat tagit med henne hem igår om det fick.
Jag skrämde folk att jag skulle lägga ut bilder på blogg så här kommer de:










(Haha, ja de som har klagomål på korten får skylla sig själva! Jag sa "Tänk blogg" när jag for runt med kameran.)

T A C K alla, för en riktigt bra kväll!

Nu ska jag försöka ta mig och Lousie ut på picnic! Hoppas att solen kan hålla sig framme en stund till. Ikväll blir det film, enligt tradition, men Martinkarin! Jag hörde rykte om pizza?!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är JÄTTEnöjd med bilden av mig, jag ser så naturlig ut! :-P TUSEN TACK! för en skithärlig kväll, fantastisk mat och kreativ dukning. Tyckte personkemin flödade och ångrar att jag inte redan under kvällen föreslog att vi skulle göra det till en vana. Typ en gång i månaden ses vi alla hemma hos någon, ja lite som "cirkelmiddag", (Vi kan stå på tur, eller känner ni er manade MartinKarin eller JenniferEmil?) och har precis så kul och trevligt som igår. Fler sånna kvällar som igår helt enkelt.



KRAM



2009-03-01 @ 19:15:37
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Lisa "theExboss"

Ha! lösningen med strykbräda var i äkta Jonasstil! Han blev såååå stolt över "sin" Fia när han fick se din kreativitet komma ut i praktiska lösningar! Som om han själv lärt dig allt han kan!

2009-03-02 @ 00:31:30
Postat av: Fia

Tack själv Sara! Jag hade en riktigt rolig kväll! Jag bara hålla med om att det vore en väldigt trevlig tradtion! Mer middagar! KRam!

2009-03-02 @ 17:02:56
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Helena

Ha, ha, ja kreativiteten är det inget fel på, gud va roligt!! Först tänkte jag men herre gud, det där funkar ju inte, men det ju riktigt bra. Du är ju för duktig!

2009-03-02 @ 19:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0