Coca-cola Light och Coca-cola Zero, det är bra grejer det!

Vi hade muntligt framförande idag. Tidigare, ihop med i princip hela svenska folket, min stösta fasa.
Men idag gick det bra! Det kändes som om vi kunde det vi gjorde och jag tror att publiken tyckte att vi hade en någorlunda intressant ämne. Men lite inspiration från en mr X, så kom vi på att våra konsumentvaruanalys skulle utgå ifrån coca-cola light och coca-cola zero. Det är nämligen så att produkterna är i princip likadana, men marknadsföringen är totalt skillda. Light riktar sig till kvinnor med lättsamma, glad, festfyllda och lite "kalori" insiprerade reklamer medan zero ska attrahera män med actionfyllda reklamfilmer. Det var skit kul att sitta och kolla på alla reklamfilmer för att analysera dem. Så det kan ni ju tänka på när ni ser de reklamerna.

Vi fick iaf 4,5 poäng av 5 möjliga idag! Jag är riktigt nöjd! Det var dessutom inte så farligt att presentera det idag. Börjar känna mig säkrare!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: karin ekholm

du är duktig du

2009-03-03 @ 17:11:26
Postat av: Helena

Snyggt jobbat! Jag har inte tänkt på det förut, men det stämmer ju verkligen! Hur länge hade ni framförandet?

2009-03-04 @ 13:02:15
Postat av: Fia

Tack tack!



Vi höll på i 13 minuter, tyvärr... haha vi skulle ha gjort det exakt 15 min.

2009-03-04 @ 13:45:00
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: nallie

Va kul! Har tänkt på att reklamerna är olika, men det var någon som sa att de båda smakar exakt likadant men zero ska vara för killar som du sa...jag tyckte i och för sig att den var skitäcklig :o) Skönt att framförandet gick bra!

2009-03-05 @ 21:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0